خرم آباد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با وجود دشواری‌های فراوان اما اقدامات خوبی برای ثبت جهانی دو ژئو پارک لرستان صورت گرفته است.

اقدامات خوبی برای ثبت جهانی دو ژئو پارک لرستان صورت گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صفی خانی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی جایگاه صنعت توریسم در عملیاتی نمودن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و برگزاری همایش ملی ژئوتوریسم، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های استان پس از معرفی به عنوان پایتخت ژئوتوریسم، برگزاری همایش ملی ژئوتوریسم است.

وی خاطر نشان کرد: ژئوتوریسم متفاوت از گردشگری بوده و لذا قبل از نمایش ژئوتوریسم باید از آن حفاظت نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به معرفی چند ژئو پارک و ژئو سایت، بیان داشت: با وجود دشواری‌های فراوان اما اقدامات خوبی برای ثبت جهانی دو ژئو پارک لرستان صورت گرفته است.

صفی خانی تصریح کرد: در عین گسترش جاذبه‌های توریستی بایستی در راستای معرفی و حفاظت از آن‌ها نیز تلاش نمود.

وی از استقبال دانشگاه پیام نور برای برگزاری همایش ملی ژئوریسم به عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد و افزود: این اقدام دانشگاه پیام نور نشان از خروج دانشگاه از قالب خود و ورود به اجرا در جهت تاثیر بر اقتصاد منطقه‌ای و ملی دارد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان یادآور شد: در بازه زمانی برگزاری همایش ملی ژئوتوریسم در اردیبهشت ماه می‌توان چند استارتاپ علمی نیز با همین رویکرد و با حمایت از ایده‌های دانشجویان برگزار کرد.

صفی‌خانی با بیان اینکه یکی از مشکلات جوامع صنعتی مشکل هویتی است، اظهار کرد: امروز جوامع صنعتی فضایی را ایجاد کرده که از هویت اصلی خود که عمدتا با محیط زیست در ارتباط بوده جدا شویم و لذا ضرورت دارد مردم خصوصا جوانان را به این سمت و سو سوق داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.