وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد که کمبود بودجه و تنوع وظایف نباید باعث ناامیدی از وزارتخانه ارشاد شود.

کمبود بودجه وزارت ارشاد نباید ما را ناامید کند

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در نشست فراکسیون مستقلین ولایی اظهار داشت: اتفاقاتی که در دوره وزارت فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم رخ داده است را نباید دست کم بگیریم درست است که به حد مطلوب نرسیده ایم و با آن فاصله بسیاری داریم اما اتفاقات خوبی در ۴ سال گذشته رخ داده است.

وی آماری از اجرا در صحنه ارائه کرد و گفت: در سال ۹۰، ۸۴۴ اجرا در صحنه داشتیم که این آمار در سال ۹۵ به ۵ هزار و ۲۰۰ اجرا افزایش یافت بنابراین شاهد افزایش ۶ برابری در این حوزه بوده ایم.

وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از این تعداد شاهد لغو ۲۵ مجوز در سال ۹۵ بوده ایم که رقم قابل دفاعی است با این حال تأکید داریم لغو یک مجوز هم زیاد است چراکه باید از حریم مجوزهای خود دفاع کنیم.

صالحی با بیان اینکه در زمینه توزیع بودجه مشکلاتی داریم، عنوان کرد: در زمینه ساخت سینما در سال ۹۲ شاهد اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان بودیم این در حالی که در سال ۹۵ این رقم به ۱۷۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی تأکید کرد: با شکل گیری معاونت فرهنگی در وزارت ارشاد تعلیق ۱۰۰ ناشر نیز از بین رفت و از تعداد بسیاری از ممنوع القلم ها رفع مشکل شد این اتفاقات را نباید دست کم گرفت.

وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه در ۴ سال گذشته شاهد تولید ۳۰۰ فیلم بوده ایم، گفت: تولید این میزان فیلم در شرایطی که هجمه های زیادی به دولت وارد شده بود اتفاق بسیار خوبی است بنابراین نباید به آینده ناامید بود.

صالحی تصریح کرد: از وضعیت بودجه و تنوع حوزه های وزارتخانه مطلع هستم اما نباید ناامید شویم چراکه اتفاقات بسیار خوبی در ۴ سال گذشته رخ داده است و با همین روند می توانیم به آینده امیدوار باشیم.

وی گفت: من به اعتبار سابقه خانوادگی و آشنای قدیمی که با مراجع دارم با رؤسای سازمان های فرهنگی دینی و فرهنگی هنری دوست هستم بنابراین می توانیم در این زمینه اقدامات خوبی داشته باشیم.

صالحی تأکید کرد: در شرایطی که منابع مالی و تکثر وظایف هم خوانی ندارد کمک و همکاری مجلس می تواند مکمل خوبی برای پیشرفت در وزارت فرهنگ و ارشاد باشد.

وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد و فرهنگ اظهار داشت: با گفت و گوی بین فرهنگ و امنیت شاهد آرامش در حوزه نشر هستیم با همین کار می توانیم امنیت و آرامش را در حوزه های دیگر وزارتخانه تعمیم دهیم و با در نظر گرفتن حقوق فرهنگی در حقوق شهروندی به این مهم دست خواهیم یافت.

در ادامه دامادی نسبت به وضعیت موسیقی، اجرای کنسرت در کشور و وضعیت سینما در کشور انتقاداتی از وزارت کشور مطرح کرد همچنین داداشی خواستار احیای انجمن های فرهنگی و هنری شد.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به بودجه کم وزارت ارشاد و فرهنگ خواستار توضیح وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد در خصوص مدیریت مسائل این وزارتخانه شد.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.