مخالفان غربگرای دولت ونزوئلا هم تهدید نظامی کشور خود توسط هر نیروی خارجی را رد کردند.

مخالفان دولت ونزوئلا هرگونه تهدید نظامی کشور خود را رد کردند

به گزارش قدس آنلاین، پس از اینکه ترامپ ۳ روز پیش در ۱۱ آگوست از احتمال به کارگیری نیروی نظامی علیه همسایه خود به بهانه نقض حقوق بشر در کاراکاس سخن گفته بود، مخالفان دولت ونزوئلا در اقدامی تهدید نظامی کشورشان توسط آمریکا را رد کردند.

ائتلاف مخالفان دولت ونزوئلا بدون اشاره به نام ترامپ اما به صورت شفافی در این خصوص در بیانیه ای اعلام کردند: هرگونه استفاده از زور یا تهدید در به کار گیری آن توسط هرکشوری علیه ونزوئلا را رد می کنیم.

این در حالیست که «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا امروز از موضع جنگ طلبانه دونالد ترامپ در قبال ونزوئلا دفاع کرده بود.

پنس که سفر خود را به شماری از کشورهای آمریکای لاتین از کلمبیا آغاز کرده است، اعلام کرد: قصد ترامپ از این اظهارات نمایش اراده خود مبنی بر عدم انفعال در قبال سقوط یک کشور همسایه به دامان دیکتاتوری است.

وی در ادامه ادعاهای خود از توسل آمریکا به همه ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی برای بازگرداندن دموکراسی به ونزوئلا سخن گفت!

این در حالی است که شماری از سناتورهای آمریکایی پیشتر با ابراز نگرانی از بابت این موضوع، از ترامپ خواسته بودند تا تحریم نفت را شامل حال ونزوئلا نکند.

گفتنی است کشورهای عضو «مرکوسور» بلوک تجاری آمریکای لاتین نیز به شدت از تهدید نظامی ترامپ علیه ونزوئلا انتقاد کرده اند تا آنجا که برخی کارشناسان تذکر دادند این گونه تهدیدها دست آمریکا را برای اعمال فشار به «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا می بندد و کشورهای آمریکای لاتین را با وی همراه می کند.

ونزوئلا از ماه آوریل به این سو صحنه اعتراضات مردمی است که به تحریک اپوزیسیون غربگرای حاکم بر پارلمان به خیابان ها می آیند و برکناری نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور را خواستار می شوند.

بهانه اپوزیسیون برای سازمان دهی این اعتراضات، ضعف اقتصادی ونزوئلا است که به سیاست های مادورو نسبت می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.