بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به رسالت هنر و هنرمندان در تحقق شعار سال، گفت: درواقع هنر بهترین ابزار برای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است.

هنر بهترین ابزار برای گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی، با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: باید هر کس در حوزه کاری خود نگاه کند و ببیند چگونه می‌توانند این مطالبه مهم رهبری را عملی کند.

وی با اشاره به رسالت هنر و هنرمندان درزمینه تحقق شعار سال، اضافه کرد: هنرمندان در وهله نخست باید این سوژه را در آثار خود پیاده کنند تا بتواند در جامعه مخاطب و هدف تأثیرگذار باشند.

آیت‌الله یعقوبی خاطرنشان کرد: این برای ما ننگ است که هنگام خرید ابتدا به دنبال مارک خارجی می‌گردیم و بدتر از آن این است که جنس ایرانی را با مارک خارجی می‌فروشیم.

وی با اشاره به اینکه این موضوع ننگ و توهین است، افزود: ضرورت دارد این فرهنگ نادرست و نابجا اصلاح شود که در این زمینه هنرمندان و رسانه‌ها باید کار و فعالیت زیادی کنند.

آیت‌الله یعقوبی تصریح کرد: نباید شیفته فرهنگ غرب باشیم و از فرهنگ خود بیگانه شویم؛ ازاین‌رو ضروری است ازخودبیگانگی فرهنگی درمان شده و از گسترش آن پیشگیری کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه هنر بهترین ابزار برای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است، افزود: گفتمان‌سازی درباره یک موضوع با اطلاع‌رسانی درباره آن تفاوت دارد، باید شرایطی را فراهم کنیم که موضوع مورد نظر در محاورات روزمره مردم مطرح و درباره آن سخن گفته شود.

آیت‌الله یعقوبی اضافه کرد: متأسفانه تاکنون با مسئله اقتصاد مقاومتی بیشتر به‌صورت شعاری برخورد شده؛ در حالی که از ابتدا باید عزم جدی مسئولان بر اجرای همه اصول آن قرار می‌گرفت تا شاهد ظهور آثار و برکات آن در جامعه باشیم.

وی با اشاره به تأثیرات کارساز و مؤثر هنر درزمینهٔ ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی در جامعه، گفت: باید بیش از پیش از بیان فصیح هنر ازجمله هنر کاریکاتور برای تحقق این مهم استفاده شود.

گفتنی است، هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی و با شعار «همه مسئولیم»، شهریورماه امسال برگزار می‌شود.

همه مسئولیم برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، همه مسئولیم برای خرید و حمایت از کالای داخلی باکیفیت، همه مسئولیم برای مبارزه با قاچاق کالا، همه مسئولیم برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، همه مسئولیم به‌ویژه کارآفرینان، جوانان و نخبگان برای رونق تولید، اشتغال و اقتصاد، همه مسئولیم برای مبارزه با واردات کالاهایی که در داخل به‌قدر کافی تولید می‌شود و سایر موضوعات مرتبط محورهای هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.