اصفهان- رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: اصفهان یک میلیون و ۹۲ هزار کانون بحران دارد که تا کنون ۳۰۵ هزار هکتار ‌آن احیا شده است.

وجود بیش از یک میلیون کانون بحران در اصفهان/ ۳۰۵ هزار هکتار از کانون‌های بحران اصفهان احیا شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین‌علی نریمانی با اشاره به برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی درباره بیابان‌زدایی استان اظهار داشت: ۳۰ درصد استان را مناطق بیابانی تشکیل می‌دهد، این مقدار ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی برای کاهش میزان بیابان‌های استان برنامه‌هایی از جمله، عملیات نهال کاری، مدیریت روان آب‌ها، احداث باد شکن، مدیریت جنگل‌های دست کاشت و مالچ پاشی را در دستور کار دارد.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان پیرامون کانون‌های بحران استان بیان کرد: در مناطق بیابانی کل کشور مطالعاتی صورت گرفته و کانون‌های بحران شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان یک میلیون و ۹۲ هزار کانون بحران دارد که باید در آن‌ها عملیات بیابان‌زدایی انجام شود، افزود: از این تعداد کانون بحران مقدار۳۰۵ هزار هکتار ‌آن تا کنون احیا شده است.

نریمانی در مورد وظیفه این سازمان تا پایان برنامه ششم توسعه گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، موظفیم ۹۵ هزار هکتار عملیات بیابان‌زدایی انجام دهیم و تا پایان برنامه باید کلیه کانون‌های بحران را به وضعیت مطلوبی برسانیم.

وی با اشاره به اینکه تمام کانون‌های بحران، یک میلیون هکتار است و از این میزان ۶۹۰ هزار هکتار را باید تا پایان برنامه ششم بیابان‌زدایی کنیم، خاطرنشان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی ۳۰۵ هزار هکتار از این اراضی به پایان رسیده و امیدواریم تا پایان برنامه ششم به میزان ۶۹۰ هکتار برسیم.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: با ۱۵ برابر شدن بودجه سازمان امیدواریم بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم اما هنوز هم برای اجرای طرح‌های خود به بوجه‌ی بیشتری نیازداریم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.