بی تردید اگر آقای آخوندی تغییر عقیده ندهد شاهد سونامی گرانی مسکن خواهیم بود چرا که دولت در زمان تاریکی و عمیق ترین رکود قرن به سر می برد . لذا بهتر است آقای آخوندی به این مسئله توجه کند که صنعت مسکن پیشتاز و پیشران است. این صنعت مولد ۱۲۰۰ گروه شغلی ایجاد می کند بنابراین دو سوم اشتغال کشور مرهون پویایی صنعت ساختمان ومسکن است.

آخوندی اعتقادی به حمایت دولت از دهک های پایین و اقشار آسیب پذیر جامعه ندارد/ این استراتژی که ما برای بیست سال آتی کشور مسکن ساخته ایم!! این بخش را با چالش های بزرگی رو به رو کرده است

اختصاصی قدس آنلاین- مجتبی بیگدلی مدرس دانشگاه و ریاست انجمن انبوه سازان ساختمان با تاکید به بی توجهی آقای آخوندی به وضعیت بحرانی بخش مسکن در کشور با  اشاره به آمارهای مورد نیاز در ساخت مسکن به قدس آنلاین گفت: امیدوار بودیم آقای آخوندی اگر قرار است در دولت باقی بمانند در جای دیگری غیر از وزارت راه وشهر سازی مورد استفاده قرار بگیرند چرا که وی در دوران وزارتش در دولت یازدهم به عینه نشان داد که اعتقادی به مسکن مهر و پرداخت یارانه مسکن به اقشار آسیب پذیر جامعه ندارد. وی افزود: یک میلیون ازدواج در سال و تلنبار شدن بیش از سه میلیون نیاز به مسکن در کشور در کنار وجود ده ها میلیون جوان ایرانی که به صورت بالقوه در شرف ازدواج هستند مسئله ای نیست که بی توجه از کنار آن عبور کرد. بی توجهی به امر مسکن تهدیدی برای اقتصاد کشور و از دست دادن فرصت اشتغالزایی برای جوانان است.

بیگدلی با اشاره به اینکه دولت توان مالی قابل توجهی در اختیار داشته و می تواند از منابع بانکی استفاده کند اظهار داشت: دولت بدون اینکه ریالی از بودجه دولتی را صرف حوزه مسکن و ساختمان سازی کند می تواند در بهبود وضعیت مسکن کشور موثر باشد چرا که مطابق با اصل ۳۵ قانون اساسی که بر حق داشتن مسکن همه مردم تاکید شده است مردم باید با کمک دولت وحضور بخش خصوصی صاحب مسکن شوند.

دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان کشوردر خصوص موفقیت های آقای آخوندی در سایر بخش ها افزود: آخوندی در دوران کاری خود در وزارت راه و شهرسازی توانسته به موفقیت های خوبی در حوزه زیر ساخت صنعت حمل ونقل، راه آهن و هواپیمایی دست یاید اما چون اعتقادی به بخش مسکن نداشته با این استراتژی که ما برای بیست سال آتی کشور نیز مسکن ساخته ایم!! بخش مسکن را با چالش های بزرگی رو به رو کرده است. وی ادامه داد: به نظر بنده آقای آخوندی انسان با کفایتی است اما اعتقادی به حمایت دولت از بخش مسکن ندارد و عملا از دهک های پایین و اقشار آسیب پذیر حمایتی نمی کند.

به نحوی که طرحهای پیشنهادی درباره مسکن در وزارتخانه آقای آخوندی آنقدر غیر قابل اجرا بود که حتی قشر مرفه هم رغبتی بدان نشان ندادند بنابراین این طرحها دردی را از   اقشار آسیب پذیر جامعه و ترکیب جمعیتی جوان حل نکرد.

بیگدلی درباره انتخاب مجدد آقای آخوندی به عنوان وزیرراه و شهرسازی به قدس آنلاین گفت: متاسفانه دولت با انتخاب مجدد اقای آخوندی این استراتژی را بسط داده و به وضعیت مسکن در کشور آسیب جدی تری وارد می کند، مگر اینکه نمایندگان مجلس خواهان تغییر رویه درعملکرد وزارتخانه مذکور باشند و براین موضوع پافشاری کنند که عقیده واستراتژی آخوندی در بخش مسکن به ضرر مردم تمام می شود. وی درخصوص عدم کارآیی واجرایی شدن مسکن اجتماعی بیان داشت: هر چند مسکن اجتماعی ومسکن پاک که همان مسکن مهر تلطیف شده بود در دوره اول وزارت وی مطرح شد اما چون ایشان اعتقادی به مسکن ندارد عملا در حد حرف باقی ماند وتنها در قالبت تیترهای روزنامه ها دیده شد. سایر طرح ها نیز همچون توسعه زمین و مسکن خانه اولی ها، مسکن حمایتی، مسکن امید هم به سرانجام نرسید چون دولت می گفت ما برای بیست سال آینده مسکن ساخته ایم پس مسکن داریم!!  

دبیر کل جامعه کارآفرینان کشور با اشاره به افزایش کار آفرینی در بخش مسکن تصریح کرد: بی تردید اگر آقای آخوندی تغییر عقیده ندهد شاهد سونامی گرانی مسکن خواهیم بود چرا که دولت در زمان تاریکی و عمیق ترین رکود قرن به سر می برد. وی افزود: بهتر است آقای آخوندی به این مسئله توجه کند که صنعت مسکن پیشتاز و پیشران است. این صنعت مولد ۱۲۰۰ گروه شغلی ایجاد می کند بنابراین دو سوم اشتغال کشور مرهون پویایی صنعت ساختمان ومسکن است. بیگدلی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر دولت این تصمیم را بگیرد انبوه سازان به عنوان بزرگترین نهاد هلدینگ بخش خصوصی ودولتی از این آمادگی برخوردارند که با دولت در قالب یک بسته حمایتی مشارکت کنند و بدون اینکه ریالی از بودجه کشور به بخش مسکن تزریق شود با حمایت بانکها بخش مسکن را به شکوفایی برسانند و در یک کار جهادی نیاز بازار مسکن را تامین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.