رئیس پارلمان عربی که به عراق سفر کرده بر حمایت این پارلمان از بغداد در خصوص مبارزه با داعش تاکید کرد.

تاکید رئیس پارلمان عربی بر حمایت از عراق علیه داعش

به گزارش قدس آنلاین، «مشعل بن فهم السلمی»، رئیس پارلمان عربی در سخنرانی امروز(سه شنبه) خود در پارلمان عراق خواهان حمایت از رویکرد کویت در اعلام آمادگی برای میزبانی کنفرانس بازسازی مناطق آزاد شده عراق از دست داعش شد.

وی در ادامه بر ضرورت تقویت روابط استراتژیک میان عراق و کشورهای عربی در بالاترین سطح تاکید کرده و عنوان داشت:امروز ما همان طور که در گذشته نیز بوده حمایت خود را از روند آشتی ملی در عراق و اجرای آن به صورت فعال و واقعی برای محافظت از وحدت این کشور و هم زیستی مسالمت آمیز اعلام می کنیم.

السلمی بر تمایل پارلمان عربی در خصوص موفقیت آمیز بودن روند تاریخی حل و فصل مسائل میان مردم عراق و حمایت از آن در تمام محافل پارلمانی منطقه ای و بین المللی تاکید کرده و گفت: گفتگوهای سازنده تصویر آشکاری را از آینده بهتر برای ملت عراق فراهم می کند چرا که بحران های سیاسی پی در پی در این کشور به وقوع پیوسته و این مساله تنها به نفع دشمنان عراق است.

السلمی افزود: ما از کشورهای عربی و اتحادیه عرب و جامعه بین الملل می خواهیم تا به وظایف خود در قبال حل مشکل آوارگان عراقی عمل کنند.وی بار دیگر بر حمایت پارلمان عربی از تلاش عراق در روند مبارزه با داعش تاکید کرد.

رئیس پارلمان عربی در راس هیئتی بلندپایه از اعضای پارلمان عربی در سفری ۳ روزه به دعوت «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق برای بررسی همکاری و هماهنگی و رایزنی و تبادل نظر میان پارلمان عربی و پارلمان عراق به این کشور سفر کرده است.

به گزارش صوت العراق، السلمی در جریان دیدار با «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق در روز دوشنبه تاکید کرد: پارلمان عربی از کشور عراق در خصوص مبارزه با تروریسم و بازگرداندن ثبات به آن حمایت می کند.  

در بیانیه دفتر حیدر العبادی که در خصوص این دیدار صادر شده آمده است: در جریان این دیدار در خصوص اوضاع منطقه و اهمیت یکپارچه سازی تلاشها برای مبارزه با داعش و تفکرات منحرفانه آن و تقویت روابط میان کشورهای عربی رایزنی شد.

السلمی در این دیدار پیروزی های اخیر عراق علیه داعش و آزاد سازی موصل را تبریک گفته و تاکید کرد که عراقی ها یک مسیر برجسته که در تاریخ جاودان خواهد بود در پیش گرفته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.