نماینده مردم قم در مجلس گفت: برنامه‌ای که برای فرهنگ جمهوری اسلامی ایران تبیین شده، تفاوتی با دولت سکولار ندارد.

برنامه فرهنگی دولت دوازدهم با دولت سکولار فرقی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم، اظهار داشت: ای کاش رئیس‌جمهور با توجه به اینکه این جلسه ۴ سال یک بار برگزار می‌شود در جلسه حضور داشت و نظر موافقان و مخالفان را گوش می‌دادند.

وی اظهار داشت: به رئیس‌جمهور عرض می‌کنم که شما دولت اولیه نیستید. ای کاش گزارشی از عملکرد دوره‌ اول خود ارائه می‌دادید تا برنامه‌های دولت دوم شما در راستای آن ارائه می‌شد، اما تشابهی میان برنامه‌ دولت دوره اول شما با دوم دیده نمی‌شود.

ذوالنوری افزود: عمل به وعده‌ها حداقل ترین توقع مردم است. اگر یک نفر وزیر جوان را که معرفی کرده‌اید محاسبه نکنیم، سن کابینه یک سال افزایش پیدا کرده، در حالی که وعده‌ جوان‌سازی کابینه را داده بودید.

وی خاطرنشان کرد: شما در ساعت ۹:۲۰ صبح زمانی که سخنرانی می‌کردید، اعلام داشتید که در تعیین کابینه هیچ فشاری بر من نبود، اما در ساعت ۹:۴۰ فرمودید من سه وزیر زن را در نظر گرفته بودم تا معرفی کنم، اما به خاطر بعضی فشارها این موضوع اتفاق نیفتاد. اگر قرار باشد در ۲۰ دقیقه حرف‌تان را عوض کنید چه توقعی به اجرای وعده‌های دیگر است.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: حدود ۱۰۰ هزار نفر هیئت علمی در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی وجود دارند  و اینکه دانشگاه محل تولید مدیر برای مناصب کشور است، اما شما یک نفر از این ۱۰۰ هزار نفر را به عنوان وزیر علوم معرفی نکردید. وزیر علوم باید شخصی علمی و اجرایی باشد که ما از این افراد کم نداریم. شاید به دلیل سهم‌خواهی‌های جریان‌های سیاسی نتوانستید کسی را به عنوان وزیر علوم معرفی کنید که پاسخ به سهم‌خواهی‌ها باشد.

ذوالنوری با اشاره به برنامه فرهنگی دولت اظهار داشت: زمانی که برنامه فرهنگی را مرور کردم، رنگ و بویی از فرهنگ دینی برای جامعه دینی و مردم مسلمان پیدا نکردم. این برنامه‌ای که برای جمهوری اسلامی ایران تبیین شده چه تفاوتی با برنامه‌ای برای دولت سکولار دارد. برنامه‌های دینی شما در چه جایگاهی قرار دارد؟

وی اظهار داشت: دغدغه‌های فرهنگی مراجع و مقام معظم رهبری که همیشه اعلام شده، کجای برنامه‌های شما قرار دارد؟ همچنین در بررسی معضلات اجتماعی به کدام نسخه‌ دینی مراجعه شده و بودجه‌های قرآنی کجا قرار دارد؟

وی در مورد برنامه فرهنگی دولت روحانی اظهار داشت: در مورد فرهنگ دولت فخیمه‌ شما دو مورد را در برنامه‌ ششم توسعه آورده بود که با مواردی که مجلس به آن افزود به تصویب رسید. من  مخالفتی با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارم. من ایشان را قبول دارم و به او رأی مثبت خواهم داد.

وی در مورد نگاه فرهنگی اشاره داشت: سه نگاه فرهنگی وجود دارد، ۱- نگاه خشن و برخوردهای سخت که مردود است ۲- ولنگاری فرهنگی که متأسفانه در مدیریت کشور همین را می‌بینیم، مانند زمانی که رئیس‌جمهور می‌گوید ما مسئول بهشت و جهنم رفتن مردم نیستیم ۳- نگاه دیگر هم نگاه رهبری است که می‌فرمایند فرهنگ به مثابه هواست و در آن هوا گیاه رشد می‌کند و دولت به عنوان باغبان است.

ذوالنوری افزود: فضای مجازی امروز مهمترین دغدغه مردم دین‌دار و کسانی که نگران سلامت جامعه‌اند است. شما به عنوان رئیس شورای مجازی در چهار سال دوره‌ اول خود در یک پنجم جلسات حضور پیدا کردید و بقیه جلسات به دلیل عدم حضور شما تشکیل نشد.

"چرا شبکه اطلاعات را فعال نمی‌کنید؟ آیا چهار سال زمان کافی‌ نبود تا با افتتاح شبکه ملی اطلاعت  جلوی ورود سم مهلک به جامعه گرفته شود و  به دلیل فعال نکردن این شبکه گران‌ترین قیمت و خطرناک‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین اینترنت را به مردم می‌دهید. با افتتاح شبکه ملی اطلاعات یک میلیون شغل ایجاد می‌شد.

وی اظهار داشت: بیمه‌ هنرمندان کجا حل شد؟ با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود. با ژست حمایت از هنرمندان مشکل برطرف نخواهد شد.

ذوالنوری با اشاره به وضع فرهنگی کشور اظهار داشت: در چهار سال گذشته بدترین عملکرد وزارتخانه‌های فرهنگی را شاهد بودیم.

"در سیاست خارجی سه اصل حکمت، عزت و مصلحت را داریم، اما رئیس‌جمهور با تأکید بسیار بر موفقیت برجام من را مجبور کرد که در مورد برجام حرف بزنم. مگر برجام توسط آمریکا نقض نشده؟ در این صورت سه راه وجود دارد. یک راه این است که از این نقض برجام بگذریم و راه دوم این است که آمریکا از برجام بگذرد و راه سوم نیز این است که ما شکایت خود را در قبال نقض برجام توسط آمریکایی‌ها به شورای امنیت ببریم که در آنجا با توجه به در نظر گرفته نشدن تضمین‌ها تمام تحریم‌ها باز خواهد گشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور شما اظهار داشتید که مشکل بانکی برطرف شده که در این صورت سه سؤال پیش خواهد آمد. سوال اول اینکه آیا ما با بانک‌های کوچک ارتباط داریم؟ سوال دوم این است که نرم‌افزاری که از آن برای مبادلات بانکی استفاده می‌کنیم برای بانک‌های کوچک و بزرگ تفاوت می‌کند؟ و سوال سوم اینکه بانک‌های بزرگ چرا با ایران همکاری نمی‌کنند؟ پاسخ این است که اگر این بانک‌ها با جمهوری اسلامی ایران یک میلیون دلار مبادله مالی داشته باشند، آمریکا آنها را صد میلیون دلار جریمه خواهد کرد و اینجاست که سایه‌ آمریکا بر روی منافع برجام است. کجا سه اصل مهم سیاست خارجی درنظر گرفته شده بود!؟

وی افزود: یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه به بازارهای منطقه‌ای است، ولی شما توجهی به بازارهای منطقه نداشتید.

وی اظهار داشت: کاهش تورم جای تقدیر دارد، اما تورم و رکود دو کفه‌ ترازو هستند. زمانی کاهش تورم پیروزی محسوب می‌شود که رکود به وجود نیاید و اینکه شما هیچ برنامه‌ای در مورد قاچاق ارائه نداده‌اید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.