مدیران سازمان صداوسیما و وزارت امور خارجه طی نشست مشترکی به بحث و تبادل نظر پیرامون راهبردها، فرصت‌ها و تهدیدهای گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای کانال بالکان در شرق اروپا پرداختند.

گسترش دیپلماسی رسانه‌ای سحر بالکان در شرق اروپا

به گزارش قدس آنلاین، امروز سه‌شنبه ۲۴ مرداد ماه مدیران سازمان صداوسیما و وزارت امور خارجه طی نشست مشترکی به بحث و تبادل نظر پیرامون راهبردها، فرصت‌ها و تهدیدهای گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای کانال بالکان در شرق اروپا پرداختند. در این نشست که با حضور آقایان عارفی مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، مظفری سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در آلبانی و ملکشاه کارشناس ارشد حوزه بالکان و آقایان سوهانی مدیر رادیو و تلویزیون بالکان و محمودی مدیر ارتباطات و همکاری‌های بین الملل شبکه جهانی سحر در محل اداره‌کل دیپلماسی رسانه‌ای، واقع در ساختمان شماره ۹ وزارت امور خارجه برگزار شد طرفین به تحلیل مسائل مختلف کشورهای منطقه بالکان از منظر رسانه‌ای پرداختند.

فرصت‌ها و تهدیدهای پیشِ‌رو با توجه به فضای سیاسی روز و مواضع جمهوری اسلامی ایران،  بهره‌گیری از شیوه‌های به‌روز و اقتضائات جنگ نرم، احترام به تمامی گرایش‌ها و فعالیت رسانه‌ای وحدت‌بخش مبتنی بر اتحاد اقوام و مذاهب مختلف رایج در منطقه، آگاهی‌بخشی و هویت‌آفرینی به‌دور از تنش و مبتنی بر ترویج و تحکیم نقاط اشتراک فرهنگی و باورهای عرفانی بین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه مخاطب، پرهیز از رویکرد سیاسی و تنش‌آفرین و تعامل اثربخش با کلیه گرایش‌های قومی در بالکان از جمله مباحث این نشست بود، همچنین مقرر شد سفرای کشورهای منطقه تعامل نزدیکی با کانال بالکان شبکه جهانی سحر برقرار کنند و ضمن رصد برنامه‌ها در نظرسنجی مخاطبان با این شبکه همکاری داشته باشند. تعامل نزدیک و حضور کارشناسان وزارت امور خارجه در اتاق فکر کانال بالکان از جمله دیگر توافقات این نشست بود.

مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه طی این نشست ضمن مثبت ارزیابی کردن تحولات اخیر کانال رادیو و تلویزیون بالکان و استقبال از برنامه‌ریزی راهبردی و رویکرد جدید آن اظهار امیدواری کرد طی یک برنامه بلندمدت و هدفمند این رسانه به جایگاه ویژه‌ای در سپهر رسانه‌ای منطقه استراتژیک بالکان دست یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.