مراسم بزرگداشت مجید انتظامی با حضور هنرمندان و چهره های مختلف هنری، امروز سه شنبه ۲۴ مردادماه در حوزه هنری برگزار شد.

مجید انتظامی تجلیل شد/ شخصیتی مستقل از آقای بازیگر سینمای ایران

به گزارش قدس آنلاین، مراسم بزرگداشت مجید انتظامی نوازنده و آهنگساز عصر سه شنبه ۲۴ مرداد با اجرای رسالت بوذری و با حضور هنرمندان، سینماگران، مدیران فرهنگی و اهالی رسانه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از اجرای قطعه ای توسط حمید حامی، مستند «ابوایست» که درباره مجید انتظامی بود، پخش شد.

سپس کارگردان «ابوایست» روی صحنه آمد و گفت: ۵ سال پیش ایده ساخت این مستند به ذهن من رسید اما ساخت این اثر به واقع کار سختی بود. ردیف های جلو و عقب را نگاه کنید و متوجه می شوید افرادی از طیف های مختلف حضور دارند، کارکرد موسیقی مجید انتظامی همین است، اینکه همه ما را دور هم جمع می کند.

در ادامه لوریس چکناواریان پشت تریبون قرار گرفت و گفت: او خدمت بزرگی به سینمای ایران کرده، مجید انتظامی از خانواده بزرگی است و من به حضور او افتخار می کنم.

در ادامه محمدعلی باشه آهنگر کارگردان سینما روی صحنه آمد و خطاب به مجید انتظامی گفت: هنگامی که در دانشکده سینما درس می خواندم موسیقی شما به من تصویرهای نویی می داد. شما زیر سایه آقای بازیگر سینمای ایران نماندید و مستقل کار کردید، شما و سینمای ایران یک رابطه دوطرفه داشتید. خیلی از تماشاگران اسم عوامل فیلم ها را نمی دانند اما نام شما را در فیلم ها به یاد دارند.

وی افزود: بسیاری از فیلمسازان کوتاه و مستند هنوز دارند در آثار خود از موسیقی شما استفاده می کنند و چه جالب که موسیقی شما روی آثار آن ها نیز نشسته است. برای آقای بازیگر سینمای ایران آرزوی سلامتی دارم، شما دیگر میوه یک درخت نیستید بلکه درخت تنومندی هستند که به وجود شما افتخار می کنیم.

محمد سریر نیز بیان کرد: همه در جریان آثار مجید انتظامی هستند، بسیاری از موسیقی های متن آثار بزرگ توسط او ساخته شده است. بسیار مشکل است که از زیر سایه مرد بزرگی مانند عزت الله انتظامی فرزندی در حوزه موسیقی به صورت مستقل کار کند، مجید انتظامی از درون این سایه بلند شد و این بسیار مهم است.

وی ادامه داد: مجید انتظامی با آثار خود یک چهره مستقل از خود بروز داد. این قدرت نفوذ آثار هنری است که در جایی فریز نمی شود. ما با آثار او زندگی کرده ایم و خاطره داریم. من با مجید شاید ۵۰ سال آشنایی دارم و می دانم که چقدر زحمت کشیده و در چه دوران هایی حتی با وجود داشتن کسالت آثار خود را تولید و ماندگار کرده است. امیدوارم آثار بیشتری را برای آیندگان به جا بگذارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.