اصفهان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: تکمیل قطار سریع‌السیر اصفهان، قم، تهران یکی از ضروری ترین مسائلی است که باید توسط مسئولان پیگیری شود.

تاکید امام جمعه اصفهان بر تکمیل قطار سریع‌السیر اصفهان - قم - تهران

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد در دیدار با مدیرکل راه آهن اصفهان اظهار کرد: با وجود سالانه حدود ۲۴ هزار نفر کشته در جاده‌های کشور و مشکلات ترافیکی در راه‌ها، یکی از امن‌ترین وسیله‌ها برای حمل و نقل مسافر و یا بار، قطار است.

وی با اشاره به موفقیت کشورهای پیشرو در توسعه خطوط ریلی افزود: لازم و ضروری است تا موضوع قطار سریع و السیر اصفهان، قم و تهران پیگیری شود چراکه این موضوع سال‌ها است که مطرح بوده و عملاً کاری انجام نشده است، از سوی دیگر حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل با خودرو، کند و آهسته تر است به همین دلیل مردم از خودرو استفاده می‌کنند، بنابراین لازم است تا خط سریع و سیر ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: در بخش قطارهای گردشگری باید اصولی همچون تمیزی رعایت شود چراکه گردشگران حتی با دیدن نظافت یک ایستگاه قطار هم می‌توانند درباره فرهنگ یک کشور یا شهر اظهار نظر کنند و به نوعی یک ایستگاه قطار در چشم یک گردشگر به عنوان پیشانی یک شهر به شمار می‌رود بنابراین نیازمند نظارت دقیق بر روی اینگونه موارد است.

طباطبایی نژاد با تأکید بر ضرورت راهنمایی صحیح مسافران توسط کارمندان متعهد و ایجاد امنیت گفت: برای مثال اگر وسایلی که در ایستگاه‌های قطار استفاده می‌شود به نوعی مستهلک شده باشد، نیاز است تا این وسایل نوسازی شود، این اقدام بدون شک نه تنها اسراف نیست بلکه سبب رضایتمندی و تکریم مسافران و گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.

همچنین در ابتدای این دیدار حسن ماسوری- مدیرکل راه آهن استان اصفهان با بیان اینکه اداره کل راه آهن استان اصفهان یکی از ادارات کل راه‌آهن استراتژیک و تأثیرگذار در کشور است، گفت: جا بجایی مسافر و بار از جمله وظایف اصلی راه‌آهن در سطح کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: اجرای کامل برنامه ششم توسعه به ویژه توسعه خطوط ریلی در مناطق محروم کشور، بالا بردن ظرفیت محورها، افزایش ایمنی و سرعت عمل، پیگیری قطار سریع السیر و ایجاد قطارهای مسافری حومه‌ای از جمله موضوعاتی است که در دوره جدید مدیریتی راه آهن اصفهان پیگیری می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.