زنجان - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی چهار ماهه گذشته از سالجاری ۲۰ هزار و ۲۸۲ هزار کیلوگرم لاشه دام به دلایل غیر بهداشتی در کشتارگاه های این استان ضبط و از ورود به چرخه مصرف حذف شد.

ضبط بیش از ۲۰ هزار کیلوگرم لاشه دام غیربهداشتی در زنجان

به گزارش قدس آنلاین، محمد باقرحاج کاظمی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: طی چهار ماهه گذشته از سالجاری ۲۰ هزار و ۲۳۱ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های این استان ذبح شد.

وی یادآورشد: از این تعداد دام ذبح شده، ۱۱ هزار و ۵۷۵ کیلوگرم اندام به دلیل موارد غیر بهداشتی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ۲۰ هزار و ۲۳۱ راس دام سبک و سنگین کشتار شده در کشتارگاه های این استان، یک میلیون و ۸۸۴ هزار و ۴۸۹ کیلوگرم گوشت دام سالم وارد چرخه مصرف استان شده است.

حاج کاظمی یادآورشد: کنترل و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های دام توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی به طور مستمر انجام می شود و لاشه های ناسالم و غیربهداشتی از چرخه مصرف حذف و فرآورده خام دامی سالم وارد چرخه مصرف می شود.

به گفته وی، علت حذف لاشه های غیربهداشتی در دام های سبک و سنگین ابتلای دام به بیماری مشترک سل، بیماری های انگلی، عفونی و لاغری مفرط است.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: اکیپ های بهداشتی دامپزشکی به صورت مستمر بر مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح این استان نظارت کامل دارند.

حاج کاظمی، از مردم خواست مواد پروتئینی با منشاء دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی، تخم مرغ، عسل و دیگر فرآورده‌ها را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

وی متذکر شد: مردم هنگام خرید به حتم به تاریخ تولید و انقضای فرآورده توجه کنند و موارد غیر بهداشتی را با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۱۲ دامپزشکی استان زنجان جهت رسیدگی و بررسی موضوع اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.