خرمشهر- مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ اتوبوس در کشور برای اربعین امسال پیش بینی شده است.

۱۳۵۰۰ اتوبوس در کشور برای اربعین امسال پیش بینی شده است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا شهرکی ثانوی عصر سه شنبه در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت  ستاد اربعین حسینی در پایانه مسافری شلمچه، اظهار کرد: اربعین بحث خاصی است و تمام امکانات کشور برای آن بسیح می شود و از ظرفیت کل اتوبوس های کشور نیز که ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس است تقریبا امکان استفاده از ۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه برای تردد زائران اربعین در مسیرهای بلند و عمق کشور فراهم است و ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسی کشور در خدمت اربعین خواهد بود. 

وی افزود: ناوگان اتوبوسی برای خدمات رسانی به زائران اربعین در مسیر استان ها و میان سه مرز شلمچه، چذابه و مهران که امکان دارد مرز خسروی نیز به آنها اضافه شود بر اساس تقسیم بندی انجام شده تردد خواهد کرد. 

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به نحوه اختصاص اتوبوس ها به مرزها در اربعین با اضافه شدن مرز خسروی هم پرداخت و گفت : بر اساس تقسیم بندی، استان های خروجی زائران  بریا هر مرز مشخص شده است و این طور نیست که از ظرفیت یک مرز برای مرز خسروی کسر شود. 

وی افزود: اگر امسال امکان تردد از مرز خسروی فراهم شود بر اساس پیش بینی های انجام شده  زائران استان های آذربایجان شرقی، غربی، ارومیه و کرمانشاه باید از این مرز تردد کنند و ظرفیت های حمل و نقل این استان ها نیز به سمت این مرز معطوف خواهد شد.

شهرکی ثانوی تاکید کرد: امسال نیز بر اساس تقاضا خدمات دهی صورت می گیرد و علاوه بر برنامه ریزی های انجام شده یک نظارت میدانی نیز در زمان اربعین انجام خواهد شد و مدیریت به صورت ۲۴ ساعته پیش بینی می شود. 

وی به استفاده از ناوگان حمل و نقل اتوبوسی برای اتباع خارجه نیز اشاره کرد و گفت: برای اتباع خارجه نیز مسیرهای مختلفی  زمینی و هوایی  و با استفاده از اتوبوس های خود و یا خدمات حمل و نقلی کشور تعیین می شود. سال گذشته در مسیر جاده ای اتباع افغانستان جابه جا شدند که امسال نیز بر اساس  اطلاعات ستاد اربعین برای تمام موارد از جمله نقل و انتقال اتباع برنامه ریزی می شود.     

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.