جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی با حاشیه هایی همراه بود.

موافقت مخالفت گونه لاهوتی با کابینه دوازدهم

به گزارش قدس آنلاین، جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی حدود ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه آغاز شد.

*در آغاز جلسه، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی حضور داشتند و پس از حضور نیم ساعت نیز بقیه وزرای پیشنهادی به مجلس آمدند.

*در ابتدای جلسه بحث مخالفان و موافقان کابینه، کلیات کابینه و برنامه های دولت در دستور کار مجلس قرار داشت.

موافقت مخالفت گونه لاهوتی با کابینه دوازدهم/ واکنش لاریجانی

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و سخنگوی فراکسیون مستقلان برای موافقت با کلیات کابینه پشت تریبون قرار گرفت اما با کمال تعجب صحبت های او در واقع انتقاد شدید از وضعیت موجود بود. اظهارات وی باعث تذکر نمایندگان شد.

*لاریجانی نیز خطاب به وی گفت: آقای لاهوتی یک مقداری هم در موافقت صحبت کنید. در ادامه مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم به جایگاه رفت تا در مخالفت با کابینه سخنرانی کند.

*در زمان سخنرانی وی، نمایندگان همگی پشت صندلی های خود قرار گرفتند و به اظهاراتش گوش می دادند این در حالی بود که از صبح تا به این ساعت، مجلس روی آرامش به خود ندیده بود و بازار رایزنی ها داغ بود.

*پس از آن، همتی نماینده سمنان در موافقت با کابینه و برنامه های دولت سخنرانی کرد. قرار بود وی زمان سخنرانی خود را با کواکبیان تقسیم کند اما به سخنان خود پایان نمی داد و هر بار که کواکبیان به سمت تریبون می رفت همتی سخنرانی خود را ادامه می داد به طوری که این امر موجب خنده نمایندگان شد.

ماجرای لقب پروفسوری که لاریجانی به کواکبیان داد

کواکبیان بالاخره در پشت تریبون قرارگرفت و با مزاح گفت: روز اولی که از آقای لاریجانی لقب پروفسور را گرفتم به خاطر این بود که گفتم ۳۴ ماده لایحه برنامه دولت به ۲۰۰ ماده افزایش یافته است باید با دولت هماهنگ کنید.

*پس از آنکه کواکبیان تریبون را ترک کرد، لاریجانی خطاب به نمایندگان گفت کمی اجازه دهید سکوت باشد تا از صدای بلند ایشان، مجلس آرام شود.

*بالاخره نوبت به سخنرانی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور رسید. البته به نظر می رسید وی فراموش کرده است که امروز دولت گذشته، دولت یازدهم است نه دولت نهم و دهم. وی باز هم در سخنرانی هایش از حربه انتقاد از دولت گذشته استفاده می کرد و مسئله بابک زنجانی و شرکت نیکو را پیش می کشید.

*این اظهارات وی موجب شد خاطرات مناظرات انتخاباتی در اذهان تکرار شود و تکه کلام جهانگیری که «مردم یادتان هست» مجددا به زبانها جاری شود.

*پس از سخنان جهانگیری نوبت به سخنرانی مخالفان و موافقان بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رسید.

*قاسم جاسمی و محسن بیگلری در مخالفت با وزیر پیشنهادی و فرهاد تجری، بیرانوندی، روح الله داداشی و جبار کوچکی نژاد در موافقت با وزیر پیشنهادی سخنرانی کردند.

*فضای اظهارات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فضای آرامی بود. در پایان نیز بطحایی سخنرانی کرد. اما فضای مجلس با سخنرانی مخالفان و موافقان آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گرم شد.

*نادر قاضی پور، حمیده زرآبادی ومحمدعلی پورمختار در مخالفت با وزیر پیشنهادی و حسین افضلی، رمضانعلی سبحانی فر و محمدرضا رضایی کوچی در موافقت با وی سخنرانی کردند.

*محمدعلی پورمختار در مخالفت با آذری جهرمی به نمایندگان گفت: مواظب باشید وزارت اطلاعات دومی ایجاد نشود زیرا وزیری که ۷ سال سابقه کار دارد «بله قربان گو» خواهد بود.

*پس از اظهارات مخالفان، آذری جهرمی پشت تریبون رفت. وی برخلاف انتظار، شخصا سخنرانی اش را مدیریت کرد و از روی برگه های از پیش آماده شده سخنرانی خود را قرائت نکرد.

*آذری جهرمی تاکید کرد: در فضای مجازی بی غیرت نیستیم. مردم از ما می خواهند فضای مجازی را پاک و سالم کنیم.

*وی تاکید کرد: اگر امروز آذری جهرمی به عنوان یک جوان شهرستانی به وزارت ارتباطات رسیده این فرصت را مدیون نظام و انقلاب هستیم. قطعا در دوران ستمشاهی به جوان شهرستانی اعتماد نمی شد و فقط یک حلقه نورچشمی فرصت ورود به دولت را داشتند.

*این وزیر پیشنهادی اظهاراتش را با کلامی از امیرالمومنین(ع) به پایان رساند. «اگر کوهها متزلزل شوند تو پایدار بمان. دندانهایت را به هم بفشر، سرت را به خدا بسپار و پاهایت را بر زمین میخ کن».

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.