همزمان با روز مقاومت اسلامی ‌و در آستانه سالروز بازگشت آزادگان، یادمان استقامت شهید محسن حججی و رونمایی از کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید» با حضور خانواده‌های شهدا، فرماندهان لشکری و نویسنده و راوی این کتاب و آحاد مردم در سالن پردیس سینما تماشا برگزار شد.

رونمایی از خاطراتی که دایره‌المعارف زندگی اسرای ایرانی است

قدس آنلاین- سردار حسین اسداللهی، فرمانده عملیاتی لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص)، در این مراسم گفت: تنها بهانه‌ای که که در این دوران ما را دور هم جمع می‌کند، همین شهدا هستند.

وی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند مؤلفه‌های قدرت ما شهدا هستند، تأکید کرد: چند سال گذشته هم رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌قبل از اینکه مدافعان حرم تشکیل شود، فرمودند: با این ستاره‌ها می‌شود راه را پیدا کرد. بر همین اساس می‌توان گفت این شهدا مسیر ما را مشخص کرده‌اند و اگر این عزیزان نبودند، ما کدام مسیر و راه را باید دنبال می‌کردیم؟

سردار اسداللهی با بیان اینکه سیره شهدای ما طلاست، اضافه کرد: هدف شهید این است که به ما بفهماند ایمانمان نباید سقوط کند. این شهیدان هزینه امنیت و رفاه ما را دادند که می‌توانیم به‌راحتی این‌طور مجالس و محافلی را در کمال آرامش و امنیت برگزار کنیم.

وی افزود:‌ هر امتی که ولایتمدار باشد، در هر اتفاقی می‌تواند ورود موفقی داشته باشد. ما ثمره ولایتمداری را در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و... به‌خوبی شاهد هستیم.

او در پایان به وصیت شهید احدی اشاره کرد که گفته بود: فقط نگذارید حرف امام(ره) روی زمین بماند و این وصیت را چراغ راه همه ما بازماندگان شهدا دانست.

محسن فلاح، از آزادگان و ایثارگران دفاع مقدس، دیگر سخنران این برنامه بود. او خود راوی کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید» است. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که خداوند متعال در این سفره پربرکت شهادت ما را هم بی‌نصیب نگذارد. بنده چندین سال است که در مناطق جنگی به عنوان راوی مشغول هستم. فکر می‌کنم که در سال ۹۰ بود که خانم دکتر شمشیرگرها در یکی از این اردوها وقتی  خاطرات ما را شنیدند، از بنده پرسیدند که چرا این خاطرات را تبدیل به نوشته نمی‌کنید؟ من هم در پاسخ گفتم که چندین بار این کار را کردم اما متأسفانه موفق نشدم و ایشان تقبل کردند که خاطرات مرا بشنوند و گردآوری کنند. این کار در زمانی طولانی انجام شد. این کتاب اگرچه از خاطرات بنده نگارش شده است ولی گستره زیادی دارد. کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید» روایت اسارت سرباز ایرانی و شهادت فردی دیگر با لباس وی و برگشتن او پس از حدود ۸ سال به آغوش خانواده است. در سوی دیگر، داستان درباره برگزاری مراسم ختم و خاکسپاری شهیدی است که لباس محسن فلاح را پوشیده بود.

شمشیرگرها، نویسنده این کتاب، معتقد است پرداختن به مسائل اسرای ایرانی در عراق و کارهای فرهنگی و جمعی که آنجا انجام می‌شد، این کتاب را به یک دایره‌المعارف فرهنگ اسرای ایرانی تبدیل کرده و فلاح به‌خوبی از پس روایت آن برآمده است.

این برنامه از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) با همکاری پردیس سینمایی تماشا، بسیج ناحیه مقاومت بسیج مسلم بن عقیل و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸ برگزار ‌شد. در پایان این مراسم با حضور خانواده‌های شهدا و فرماندهان از کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید» رونمایی شد.  

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.