اصفهان- رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: بنیاد نخبگان اصفهان عضو ندارد و این سازمان با بررسی پرونده کسانی که درخواست ارسال می‌کنند، به آن‌ها تسهیلات می‌دهد.

بنیاد نخبگان اصفهان عضو ندارد/در پی ایجاد شرایطی برای سهولت در زندگی نخبگان هستیم

به گزارش قدس آنلاین، شقایق حق‌جوی جوانمرد با بیان اینکه اکثر دانشجوها، نخبه‌ها و استعدادهای برتر ما را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: دانشجوهای دانشگاه‌های ممتاز ما همانند، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان می‌توانند با ارسال رزومه خود در صورت پذیرش آن توسط بنیاد نخبگان صاحب سهمیه‌ای در بنیاد نخبگان شوند.

وی درباره‌ تسهیلاتی که به نخبگان تعلق می‌گیرد، افزود: این تسهیلات برای دانشجویان شامل مقرری ماهیانه، وام مسکن، وام خودرو تسهیلات برای حج عمره و غیره می‌شود. همچنین می‌توانند با دریافت پروژه‌هایی از وزارت دفاع و تکمیل این پروژه‌ها مشمول کسری خدمت سربازی شوند و در برخی موارد نیز این پروژه‌ها در صورت هم‌خوانی با رشته تحصیلی فارغ‌التحصیلان می‌تواند به‌عنوان پایان‌نامه دانشگاهی نیز پذیرفته شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان ادامه داد: بنیاد ملّی نخبگان عضو ندارد، بلکه رویکرد آن شناسایی اجتماعات نخبگان از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های علمی آنان در تمامی حوزه‌ها همانند علم، فنّاوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و غیره است. این بنیاد با پشتیبانی از فعالیت‌های آنان و با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط در پی، اثرگذاری مناسب نخبگان در حوزه تخصصی خود است.

وی با اشاره به هدف اصلی سازمان خود، خاطرنشان کرد: در واقع هدف بنیاد نخبگان، ایجاد مسیری برای توانمندسازی مستعدان برتر کشور و هدایت‌ آنان به سمت تأثیرگذاری بیشتر و هرچه بهتر در حوزه تخصصی از یک‌سو و تسهیل مسیر به‌کارگیری و الگوسازی از سرآمدان و نخبگان در اجتماع تخصصی خود از سوی دیگر است، به همین خاطر بنیاد نخبگان برای طی مسیر نخبه پروری ایستگاه‌هایی را طراحی کرده است و به‌منظور تشویق و ترغیب صاحبان استعدادهای برتر و رسیدن به مرحله اثرگذاری، در هر یک از ایستگاه‌ها تسهیلاتی برای مشمولان در نظر گرفته است. هر فرد بر اساس فعالیت‌های علمی خود و با توجه به جایگاهی ‌که در آن قرار دارد امکان بهره‌مندی از تسهیلات مطابق ضوابط بنیاد را خواهد داشت.

حق‌جوی جوانمرد افزود: بنیاد ملی نخبگان در سال‌های اخیر تسهیلاتی را ویژه دانشجویان برتر، در غالب جوایز تحصیلی در نظر گرفته است و از سوی دیگر گروه‌هایی همانند، نخبگان هنری، استعدادهای ملی مهارت، نخبگان قرآنی، استادیاران جوان و چهره‌های ماندگار علمی شناسایی شده‌اند و از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده کرده‌اند. در سایر رشته‌ها نیز آئین‌نامه‌ها برای اجرایی شدن طرح‌های حمایتی بنیاد نخبگان از نخبگان، در دست تدوین قرار دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.