بجنورد- مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ شمالی با اشاره به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت:باید تعداد کتابخانه‌های عمومی در روستاها گسترش یابد.

راه اندازی کتابخانه‌ها در مناطق روستایی خراسان‌شمالی گسترش یابد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی‌محمد جهانی اظهارکرد: با توجه به این که ۴۸ درصد از جمعیت این استان در مناطق روستایی ساکن هستند، بنابراین باید راه اندازی کتابخانه‌ها را در این مناطق گسترش دهیم.

وی با اشاره به وجود ۱۰۰ روستای بالای یک هزار نفر جمعیت در استان، ادامه داد: این در حالیست که فقط در سطح ۲۰ روستا کتابخانه دایر است.

جهانی با بیان اینکه در این استان سرانه عضویت و امانت در مناطق روستایی مطابق با استانداردهای بین المللی است، افزود: مناطق روستایی پایگاهی به غیر از کتابخانه‌ها برای مطالعه و اوقات فراغت ندارند، بنابراین  سرانه عضویت و امانت در این مناطق برابر با استانداردهای جهانی است.

وی با اشاره به اینکه ۴ و نیم درصد از جمعیت این استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، یادآورشد: در مجموع ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر در سطح استان در کتابخانه‌ها عضویت دارند.

جهانی با بیان اینکه طی سال گذشته ۳.۵ درصد استان در کتابخانه ها عضویت داشتند، گفت: با تدوین یک برنامه سه ساله امیدواریم تعداد اعضای کتابخانه‌های استان به دو برابر افزایش یابد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.