رشت-همزمان با فرارسیدن ۲۱ مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک، تور صنعتی آشنایی با نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط، در شهرستان صومعه سرا برگزار شد.

همسویی با نیاز بازار و گرایش به سمت تولیدِ انعطاف‌پذیر، اساس حمایت از صنایع کوچک و متوسط است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در حاشیه برگزاری این تور صنعتی ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی حمایت از صنایع کوچک تصریح کرد: تغییر سریع و گسترده فناوری تولید در دهه‌های اخیر، لزوم همسویی با نیاز بازارهای مصرف و فاصله‌گرفتن از تولید انبوه در صنایع بزرگ و گرایش به سمت تولیدِ انعطاف‌پذیر، از لازمه های بنیادین برای راه اندازی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط است.

احمدعلی شهیدی خاطر نشان کرد: در سال های اخیر افزایش آگاهی مصرف کنندگان و تغییرات مستمر سلایق و خواسته های مشتریان و مصرف کنندگان، موجب تغییرات مستمر در ساختار تولید شده و از آنجا که صنایع بزرگ به دلایل ساختاری، انعطاف لازم در جوابگویی به نیاز تنوعی بازار مصرف را ندارند، زمینه رشد صنایع کوچک بیش از پیش فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: صنایع کوچک و متوسط در راستای تعامل با صنایع بزرگ و مادر و در قالب یک زنجیره تولید مکمل نیازهای صنعتی کشور هستند و از آنجا که بهره‌وری در صنایع کوچک بیشتر از صنایع متوسط و در صنایع متوسط نیز بیشتر از صنایع بزرگ است، بنابراین حمایت و توسعه آنها باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

شهیدی با اشاره بر لزوم حمایت و توسعه صنایع کوچک، بر تکمیل زیرساختها برای استقرار صنایع کوچک و متوسط تأکید کرد و گفت: حمایت از تشکیل خوشه های صنعتی، مشارکت و همراهی در راه اندازی واحدهای راکد صنعتی، حمایت از صادرات با تشکیل کنسرسیوم های تخصصی تجاری و صادراتی و راه اندازی فن بازارهای منطقه ای، از راهکارهای حمایت گسترده از صنایع کوچک و متوسط است.

در ادامه برگزاری این تور صنعتی و بازدید از توانمندی ها و خدمات شرکت کیفیت گستر خزر، مدیرعامل این شرکت با قدردانی از تلاش شرکت شهرک های صنعتی گیلان، در حمایت از صنایع کوچک گفت: قسمت عمده فعالیت این شرکت در زمینه مشاوره و پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت و تدوین طرح های توجیهی می باشد. کیهان سهرابی یکی از برنامه‌های شرکت‌های خدماتی در راستای بهبود ارتباط مستمر را برگزاری تورهای صنعتی دانست و افزود: برگزاری بازدید و تور صنعتی موجب تعامل، شناخت، هم افزایی و بهره وری بهتر از پتانسیل‌های شرکت‌های خدماتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خواهد شد.

گفتنی است بازدید از شرکت پلیمر ستاره خزر شمال تولید کننده لوله واتصالات پلی پروپیلن، راندوم کوپلیمر تیپ سه برای آب گرم و سرد و لوله های پلی اتیلن با میزان اشتغال برای ۱۱ نفر و نیز بازدید از شرکت فرآوری سبوس کندوج تولیدکننده روغن خوراکی وکنجاله با برند و نام تجاری " ویونی" در شهرک صنعتی صومعه سرا با میزان اشتغالزایی مستقیم برای ۱۰۰ نفر از دیگر برنامه های این تور صنعتی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.