مجلس از دو منظر به کاندیداها نگاه می کند. نخست به توانایی های فرد و دوم مجموعه اقداماتی که انجام داده یا در حال انجام آن است.

ظرافت ظریف در مذاکرات را با بدعهدی آمریکایی ها خدشه دار نکنیم

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حسن‌بیگی، نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درصد رأی اعتماد مجلس به آقای ظریف را بالا دانست و بیان داشت: مجلس از دو منظر به کاندیداها نگاه می کند. نخست به توانایی های فرد و دوم مجموعه اقداماتی که انجام داده یا در حال انجام آن است.
وی ادامه داد: در برجام منفعت و ضرر داشتیم که ضرر را دادیم و امروز باید برجام را برای جمهوری اسلامی ایران به منفعت تبدیل کنیم. مسلماً فردی که در گذشته در این زمینه تجربیات و اقداماتی خوبی داشته، می تواند مسیر را ادامه دهد. به همین دلیل آقای ظریف باید خودشان بیایند و تلاش های انجام شده در گذشته را به منفعت تبدیل کنند. به وسیله ایشان می توانیم ثمره برجام را برداشت و آن را اجرایی کنیم. همچنین آقای ظریف نسبت به افرادی که مطرح بودند، توانمندتر است و پرونده مثبتی دارد. به عقیده بنده رأی بالای کسب می کند.
عضو فراکسیون ولایت همچنین با اشاره به انتقاد منتقدین از برجام، با بیان این که نباید به شکست یا پیروزی برجام در گذشته توجه زیادی کنیم، خاطرنشان کرد: باید تهدید را به منفعت تبدیل کنیم و این فرصت را نباید از دست دهیم. اکنون توپ در زمین آمریکایی ها است و آن ها می خواهند برجام را پاره کند، نباید هزینه آن را ایران پرداخت کند. به همین دلیل منتقدین باید به نوعی در برخی مباحث مراقب منفعت و امنیت ملی باشند.
وی ادامه داد: البته تک صدایی و تشتت در کشور به صلاح نیست. افرادی که نسبت به آقای ظریف انتقاد دارند از منظر کارشناسی چنین موضوعی را مطرح می کنند که این گونه رفتارها سبب رشد، پویایی و بالندگی جمهوری اسلامی می شود. هر انسانی درباره هر کاری انتقاد دارد ولی همه اهل یک خانواده هستیم.
حسن بیگی درخصوص این مسئله که آیا آقای ظریف می تواند در برابر مواضع سخت و انعطاف ناپذیر دولت ترامپ مقابله کند، عنوان کرد: درباره برخورد با آمریکا و ترامپ باید تمام نظام بایستد و اکنون نیز این گونه است. وزیر امور خارجه نیز باید بتواند پیام جمهوری اسلامی ایران را قاطع ببرد، نمایندگان معتقدند آقای ظریف در این بخش توانایی دارد. نظر اعضای کمیسیون امنیت ملی درباره ایشان مثبت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، کابینه دوازدهم را توانمندتر، هماهنگ تر و همراه تر از کابینه یازدهم برشمرد و اظهار داشت: تقریباً آقای روحانی به آن چه مجلس انتظار داشت عمل کرد. مجلس نیز به دنبال وزرای کارآمد و شجاع است تا در مباحث منطقه ای و ملی همگرا و هم نظر باشند. از این بابت نمره کابینه دوازدهم می تواند بالاتر از کابینه یازدهم باشد.

منبع: استاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.