جوین- آزاده اهل شهرستان جوین دوران اسارت را زمانی برای بازسازی و تزکیه نفس می داند و می گوید: حضور افرادی همچون مرحوم ابوترابی با روحیه دادن نشاط، شادابی و روحیه محکم را به اسرا تزریق می کردند.

دوران اسارت زمان مناسبی برای بازسازی و تزکیه نفس بود

به گزارش قدس آنلاین، ۲۶ مرداد سالروز آزادی اسرا دوران هشت سال دفاع مقدس است. دورانی که با تلخی ها و شیرینی های بسیاری برای اسرا و خانواده هایشان گذشت. جوانان رشیدی که جوانی خود را در زندان های رژیم بعث گذراندند و ۲۶ مرداد سال ۶۹ اولین گروه آزادگان پس از سال ها اسارت به کشور بازگشتند.

به همین مناسبت و در آستانه سالروز آزادی اسرا «علی محمدیان» آزاده اهل شهرستان جوین که ۸ سال از عمر خود را در اسارت بوده است از خاطرات خود به خبرنگار قدس آنلاین می گوید.

در سال ۶۱ زمانی که ۱۶ ساله بودم عازم جبهه‌های حق علیه باطل شده و یک ماه پس از حضور در جبهه و در عملیات رمضان در شرق بصره به اسارت رژیم بعث درآمدم و پس از ۸ سال اسارت به آغوش وطن بازگشتم.

بسیاری از اسرا در دوران اسارت به دلیل شکنجه های طاقت فرسا آسیب می دیدند و به درجه جانبازی نائل می شدند که بنده نیز از این قاعده مستثنی نبودم و در این دوران ۵۰ درصد جانباز شدم.

دوران اسارت زمان مناسبی برای بازسازی نفس بود. حضور افرادی همچون مرحوم ابوترابی با روحیه دادن نشاط و شادابی و روحیه محکم را به اسرا تزریق می کردند.

زمانی که من اسیر شدم در اردوگاه ما ۱۵۰ تا ۱۶۰ اسیر بود و تنها یک قرآن داشتیم. برای آنکه همه بتوانند از قرائت قرآن بهره مند شوند قرآن را به سی جزء تقسیم کرده بودیم و دست به دست می کردیم تا همه استفاده کنند.

با وجود اینکه محدودیت های بسیاری برای دریافت اخبار از کشور داشتیم اما گاهی پیام ها و خبرهایی به دست مان می رسید. یکی از پیام هایی که از طرف مقامات کشوری و لشگری به ما رسید از طرف مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که سفارش بسیاری برای تقویت مان با ورزش داشتند.

یکی از آرزوهایمان در دوران اسارت دیدار امام خمینی(ره) بود که متاسفانه رحلت امام در دوران اسارت ما این آرزویمان را هیچگاه برآورده نکرد.

در حال حاضر نیز بازنشسته فرهنگی هستم و این دوران خود را به فعالیت های فرهنگی و مبارزه با جنگ نرم دشمن اختصاص داده ام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.