مشهد- آیت الله علوی گرگانی گفت: خدمت به مردم از بین نمی‌رود و خداوند رضای خود را در رضای مردم قرار داده است.

خداوند رضای خود را در رضای مردم قرار داده است

به گزارش قدس آنلاین به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی استاندار خراسان‌رضوی، آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار با علیرضا رشیدیان استاندار خراسان‌رضوی اظهار داشت: گرچه از قول معصوم(ع) قم مرکز علم عنوان شده اما مشهد نیز به واسطه وجود بارگاه منور حضرت رضا(ع) یک نور مقدس در خود دارد و یکی دیگر از مراکز علم است و باید از این نور حداکثر استفاده را ببریم.

وی افزود: علما برای تشرف و پابوسی حضرت رضا(ع) به مشهد سفر می‌کنند و به واسطه این حضور مشهد پایگاه و قدمگاه مرجعیت است که اثر فوق العاده‌ای برای مردم این شهر دارد.

آیت الله علوی گرگانی گفت: انتظار ما از شما و همکارانتان این است حداکثر استفاده را از مراجع و علما ببرید و به واسطه حضور آن‌ها پاسخ شبهات و مسایل دینی را دریافت کنید. خدمت به مردم از بین نمی‌رود و خداوند رضای خود را در رضای مردم قرار داده است.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به سفر سالانه ۲۷ و نیم میلیون زائر داخلی و خارجی به مشهد اظهار داشت: حضرت رضا(ع) امام گفت‌وگو با همه جریان‌های فکری بودند و حضور ۲ و نیم میلیون زائر خارجی از مذاهب مختلف اسلامی در مشهد زمینه تعامل و نزدیکی این مذاهب اسلامی را فراهم کرده است.

علیرضا رشیدیان به حضور زائران اهل سنت از استان‌های مختلف کشور در ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام رضا(ع) در مشهد اشاره و بیان کرد: این حضور نشانگر ظرفیت مشهد برای تعامل و تقریب مذاهب اسلامی با محوریت محبت اهل بیت(ع) است.

وی همچنین خواستار حضور بیشتر و طولانی‌تر علما و مراجع تقلید در مشهد شد و این حضور را سبب رفع شبهات دینی جامعه به ویژه شهروندان مشهدی دانست.

رشیدیان در ادامه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: این امر فرصت بسیار مناسبی برای ماست تا فرهنگ غنی اسلامی و رضوی را به مسلمانان جهان منتقل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.