ساری-نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در قالب توانمندی های مازندران صبح امروز چهارشنبه در استان ولگوگراد روسیه گشایش یافت.

 نمایشگاه توانمندی های مازندران در ولگوگراد روسیه گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین،  سرپرست نمایشگاه توانمندی های مازندران در ولگوگراد روسیه برپایی این نمایشگاه را گشایش فصل جدیدی از تعمیق مناسبات تجاری بین ۲ استان اعلام کرد.
حسن خیریانپور افزود :برپایی این نمایشگاه می تواند بستری برای آشنایی مردم ۲ استان از توانمندی ها و ظرفیت های متقابل باشد و این روند زمینه را برای گسترش روابط بیشتر فراهم می کند.
معاون اقتصادی استانداری مازندران تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن مرکبات، ۱۸۰ هزار تن کیوی و ۷۱۰ هزار تن گل و گیاه ، پرورش آبزیان،لبنیات ومصالح ساختمانی را از ظرفیت های صادراتی این استان اعلام کرد.
خیریانپور داشتن سه فرودگاه و بندر بزرگ و قرارگیری در حاشیه دریای خزر و ارتباط آبی با کشورهای روسیه و آسیای میانه را از دیگر مزیت های صادراتی این خطه شمال کشور دانست و اظهارداشت : استان مازندران با این ظرفیت های بزرگ اقتصادی می تواند درتامین نیازمندی های استان ولگوگراد روسیه پیشتاز شود.
معاون استاندار ولگوگراد روسیه نیز برپایی نمایشگاه توانمندی مازندران را در استانشان زمینه ساز گسترش روابط اقتصای و تجاری ۲ جانبه دانست و خواهان بهره گیری بیشتر از این روابط برای توسعه اقتصادی شد.
هیات اقتصادی مازندران روز گذشته برای بازگشایی نخستین نمایشگاه توانمندی های اقتصادی این استان در ولگوگراد روسیه راهی این استان شد.
این نمایشگاه از صبح امروز شروع و تا ۲۸ مردادماه ادامه خواهد داشت.
بنابر امارها استان مازندران در چهار ماه گذشته بیش از ۱۲۵میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد نشان می دهد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.