علی لاریجانی رئیس مجلس از نمایندگان خواست که در بررسی صلاحیت وزرا، شان و جایگاه مجلس را رعایت کنند که برخی از نمایندگان این اظهارات لاریجانی را کنایه ای دانستند که نمایندگان درخواست های غیر متعارف از وزرای پیشنهادی نداشته باشند.

کنایه لاریجانی به نمایندگان مجلس برای نداشتن درخواست های غیر متعارف از وزرای پیشنهادی

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه غیر علنی و غیر رسمی صبح روز یکشنبه مجلس در کنایه ای به نمایندگان از آنها خواست در بررسی صلاحیت وزرا در کمیسیونها و فراکسیونها،  استقلال و شان مجلس را رعایت کنند.

در همین زمینه یکی از نمایندگان  گفت که کنایه لاریجانی در پی زمزمه ها و درج برخی خبرها در رسانه ها مبنی بر تقاضاهای برخی افراد از وزرا در بررسی صلاحیت ها مطرح شده است.

در روزهای گذشته شنیده شده که نمایندگان برای دادن رای اعتماد به وزرا تقاضاهایی از وزرا در حوزه های انتخابیه و عزل و نصب هایی را مطرح کردند.

البته این تقاضا ۲ طرفه بوده و وزرای پیشنهادی و مسئولین وزارتخانه ها از نمایندگان خواستار رای مثبت بودند.

همچنین  شنیده ها حاکی از این است که لابی ها زیادی در مجلس انجام می شود و حتی برخی در حوزه های مختلف برای وزرایی لابی می کنند که از نظر کاری هیچ ارتباطی به آنها ندارد. بعنوان مثال شنیده شده برخی از فعالان اقتصادی برای رای آوری وزرای سیاسی و حتی اجتماعی و فرهنگی لابی می کنند و بر عکس.

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.