قاضی زاده هاشمی در جلسه رای اعتماد مجلس گفت: در دولت یازدهم پرداختی از جیب مردم از ۵۶درصد به ۳۹درصد رسید.

کار اقتصادی من طبابت است/ پرداختی از جیب مردم از ۵۶به ۳۹درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت یازدهم پرداختی از جیب مردم از ۵۶درصد به ۳۹درصد رسید.

وی افزود: هر ماه دو قلم داروی جدید وارد بازار می شود. ضمن اینکه صادرات دارو دو برابر شده است و این یعنی یعنی توجه به اقتصاد مقاومتی.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان ادامه داد: در دولت یازدهم کم توجهی به حوزه بهداشت زدوده شد تا جایی که می توان از دولت یازدهم به عنوان دولت سلامت محور نام برد.

وی افزود: ۵۰۰هزار نفر زن و مرد در دومین وزارت خانه پرجمعیت کشور کار می کنند و ما طی سالهای گذشته کارهایی که به ما سپرده اید با حفظ امانت انجام دادیم.

قاضی زاده همچنین تصریح کرد: هنگامی که دولت کار خود را آغاز کرد میزان پرداختی از جیب مردم ۵۶% بود که در بین ۴۰ کشور آخر دنیا قرار داشتیم، در حالی که در دولت یازدهم حوزه بهداشت توسعه یافته و این رقم تا ۳۹% پیشرفت داشته است. کم کردن بیش از ۱۶% پرداختی از جیب مردم در طول سه سال کار آسانی نبود.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: با کمک وزارت کار و تعاون اجتماعی حدود ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که طبق آمار وزرات کار بیش از ۸۵% آنها درآمدی کمتر از یک میلیون تومان داشتند.

وی افزود: در این دولت زیرساخت های بهداشت درقالب ساخت  خانه های بهداشت، پایگاه های بهداشت و بیمارستانها ساخته شدند. توسعه مراکز آموزش عالی، توسعه در پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی و بومی گزینی دانشجویان  از اقدامات این دولت بوده است.

قاضی زاده ادامه داد: اکنون در منظقه رتبه اول تولید علم را در رشته پزشکی داریم و در طی ۳ سال گذشته ۳۵درصد به تعداد مقالات این رشته اضافه شده است.

وی تاکید کرد: امروزه تعداد داروهای کمیاب از  ۳۵۰ قلم در گذشته به کمتر از ۳۰ قلم رسیده است. میزان صادرات دارو به ۲ برابر افزایش یافته است و این یعنی توجه به اقتصاد مقاومتی.

هاشمی افزود: به طور میانگین در هر ماه ۲ قلم دارو جدید وارد بازار می کنیم. در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی همیشه حرف و حدیث بوده است و اگر در مورد تخلفات دارویی اسنادی در دست دارید به قوه قضایی ارائه دهید.

وی در ادامه گفت: من از روز اول گفته ام که نسبت به فساد حساسم و اگر کسی مدرکی  دارد میتواند ارائه کند.

هاشمی در مورد تعارض منافع و اینکه عده ای میگویند وزیر بهداشت نباید پزشک باشد گفت: مهم این است که شما دقت کنید فساد صورت نگیرد. می بایست از شایسته سالاری استفاده کرد و شایسته سالاری یعنی هرکسی سر جای خودش قرار گیرد.

وی افزود: طبق آماری که دکتر لاریجانی ارائه دادند در حوزه بهداشت و درمان می توانید به رتبه ایران افتخار کنید.

قاضی زاده ادامه داد: برای استمرار طرح تحول سلامت لازم میدانم توجه تان را به دو چالش بزرگ جلب نمایم؛ در حوزه سلامت تعداد مراکز سیاست گذاری افزایش یافته است و در تامین منابع پایدار نیز با مشکل روبرو هستیم.

وزیر پیشنهادی گفت: آقای بیگی درباره واردات لنز داخل چشمی آرکان سوال کردند و این حرف به من بر می‌گردد؛ دل من را درد آورد. حقوقی که دراین دولت به من دادند، حقوقی است که از دانشگاه می گرفتم؛ سه میلیون و ۲۷۰هزار تومان، همان حقوق نجومی است که این همه گفتید. در عین حال خدا را شکر می کنم به هیچ کار اقتصادی به غیر از کار خودم نپرداختم. بچه های من هنوز راه وزارت بهداشت را بلد نیستند. یک برادر من فقط نماینده مجلس بودند.

وی در خاتمه گفت: کتمان نمی کنم که در اجرای برنامه ها دچار اشتباه و خطا نشده ام ولی خطای من از روی عمد نبوده است. قصور بوده ، تقصیر نبوده است

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.