۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 555964

این شغل از شغل‌هایی است که در زمان رکود بازار هم رونق خود را دارد و افراد زیادی بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی می‌توانند به این حرفه بپردازند.

شغلی که در زمان رکود هم رونق دارد

قدس آنلاین- «محبوبه خادمی» که در حوزه چاپ و صحافی مشغول است، با اشاره به اینکه با کمک افرادی که در علم مدیریت کسب و کار استاد هستند توانسته در کارش به موفقیت برسد، می‌گوید: با توجه به علاقه‌ای که به این کار دارم اعتقاد دارم که کارم باید متفاوت از بقیه و دارای خلاقیت و نوآوری باشد، حتی یک تایپ و تکثیر معمولی. من و همسرم با استفاده از پشتکار و علم روز توانستیم به اهدافمان برسیم.

تفاوت، خلاقیت، کار با کیفیت و نو، ارتباط خوب با مشتری، دادن خدمات قبل، حین و بعد از فروش و استفاده از راهبردهای منحصر به فرد برای جذب مشتری، استفاده از آیین‌نامه انظباطی، فروش و آیین‌نامه رفاهی می‌تواند این شغل را بسیار با ارزش کند و جایگاه یک شغل فرهنگی به آن بدهد.

وی می‌گوید: در این کار می‌شود برای نیروی حروفچین، طراح، صفحه آرا، مسئول چاپ و مسئول صحافی اشتغال ایجاد کرد. تبلیغات، چاپ و صحافی، کار کتاب هر کدام دنیایی دارد که هیچ کس نمی‌تواند همه این کارها را با هم انجام دهد. به طور مثال یک نفر چاپ و ساخت جعبه، یک نفر چاپ سِت اداری و یک نفر چاپ بنر را انجام می‌دهد. اما من سعی کردم با جمع کردن دستگاه‌های چاپ دیجیتال و دستگاه‌های صحافی در کار خودم خودبسا باشم.

او با توضیح دادن قسمتی از کارش می‌افزاید: وقتی نویسنده متنی را می‌نویسد و برای ما می‌فرستد، گام اول حروفچینی و سپس ویراستاری است و بعد از آن بخش جالب کار یعنی طراحی جلد کتاب است که اگر خوب انجام نشود کتاب فروش خوبی نخواهد داشت. در گام بعدی یک جلد از کتاب به اداره ارشاد فرستاده می‌شود و مجوز آن تهیه می‌شود و سپس کتاب وارد مرحله چاپ و در نهایت صحافی می‌شود و اینجاست که زحمات نویسنده و دست اندرکاران به نتیجه می‌رسد.

خادمی می‌گوید: می‌شود بخشی از کار را با یک رایانه در خانه انجام داد و سپس با افزایش توانایی و افزایش سرمایه، کار را توسعه داد. من خودم کارم را از تایپ در خانه شروع کردم، بعد از مدتی با اجاره یک مغازه و خرید یک دستگاه کپی آن را توسعه دادم و امروز کارگاه من مجهز به تجهیزات چاپ دیجیتال و صحافی است و برای چند نفر شغل ایجاد کرده‌ام و هنوز هم قصد توسعه کار را دارم؛ البته هر شغلی دارای موانعی است اما با پشتکار و سماجت و تکیه بر هنر و توانایی هایمان می‌توانیم موانع را بسیار راحت از سر راه برداریم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.