یزد ـ معاون فنی گمرک استان یزد به تشریح وضعیت صادرات و واردات استان پرداخت و گفت: صادرات از استان یزد در سال جاری ۲۲ درصد رشد داشته است.

صادرات از استان یزد در سال جاری ۲۲ درصد رشد داشته است

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن سلمانی در نشست تخصصی کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان یزد اظهار داشت: میزان صادرات استان یزد از نظر وزنی  ۶۶۲ هزار و ۵۶۸ تن و از نظر ارزشی ۱۷۲ هزار و ۸۶۳ دلار بوده است که در مقایسه با سال قبل در همین مدت از نظر وزنی ۱۶ درصد و از نظر ریالی ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: عمده صادرات استان یزد به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، هلند، سوریه، هند، ایتالیا، گرجستان و امارات صورت می گیرد.

معاون فنی گمرک استان یزد، عمده کالاهای صادراتی استان یزد را کاشی و سرامیک، میلگرد و میله های فولادی، سنگ ساختمانی، هیدروکربن ها، ظروف شیشه ای، شیشه ساختمانی، نایلون و نایلکس برشمرد.

وی با بیان اینکه صادرات استان  ۲۰ درصد از نظر اظهارنامه رشد داشته است، افزود: بیشترین صادرات محصولات کاشی و سرامیک هم به دو کشور عراق و افغانستان بوده و رشد صادرات به عراق نیز با ۲۶ درصد همراه بوده است.

سلمانی همچنین با اشاره به وضعیت واردات به استان یزد عنوان کرد: واردات گمرک استان یزد در چهار ماهه نخست امسال به وزن ۸ هزار و ۳۲۵ تن و به ارزش ۳۶ هزار و ۵۲۸ دلار بوده است که نسبت به همین مدت در سال گذشته ۹ درصد رشد وزنی و ۳۶ درصد ارزش ریالی داشته است.

وی با بیان اینکه عمده واردات گمرک از کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا، جمهوری چک، اسپانیا، آلمان، هند، امارات، سوئیس و کره است، تصریح کرد: بخش عمده ای از واردات استان هم به واردات ماشین آلات و مواد اولیه و قطعات لازم برای تولید و صنعت استان اختصاص داشته و در واقع واردات ما واردات کالای لوکس و بی ثمر نبوده است.

معاون فنی گمرک استان یزد اضافه کرد: عمده اقلام وارداتی از گمرک استان یزد هم ماشین آلات بافندگی، قطعات ماشین های راهسازی، ماشین آلات چاپ، مرکب چاپ، قطعات دستگاه های برقی خاص و الیاف بوده است که پس از تولید و ایجاد ارزش افزوده به کشورهای مقصد صادر می شود.

وی همچنین از ورود خودروهای کره ای از جمهوری چک خبر داد و اظهار داشت: گمرک یزد ترخیص کننده خودرو است و واردکننده خودرو نیز یزدی بوده لذا از جمهوری چک خودروهای کراه ای مونتاژی وارد استان شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.