جلسه علنی نوبت عصر امروز برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی با حاشیه‌هایی همراه بود.

از فریادهای «قاضی‌پور» برای یک اتهام تا خوب بودن «سلفی» در مجلس

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه ۲۵ مرداد) خانه ملت که به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اختصاص دارد در تذکری خطاب به هیئت رئیسه مجلس، گفت: در نظامی که شاهد دموکراسی هستیم، خوب نیست که اتهاماتی نسبت به وزیر پیشنهادی که پشت تریبون قرار می‌گیرد، وارد شود. 

وی افزود: ما خون‌های بسیاری از شهدا را برای به ثمررسیدن نظام دموکراسی و مردم سالاری اهدا کردیم و خوب نیست اتهاماتی نظیر ضد ولایت فقیه بودن به یک وزیر پیشنهادی که پشت تریبون قرار می‌گیرد، بدهیم. 

نماینده مردم رشت در مجلس خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: از هیئت رئیسه مجلس می‌خواهم که نسبت به اظهارات برخی نمایندگان دقت داشته و اجازه ندهند اتهاماتی به افراد و وزرای پیشنهادی از سوی آنها وارد شود.

براساس این گزارش، علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر جعفرزاده ضمن وارد دانست تذکر وی گفت: صحبت‌ها در پشت تریبون مجلس باید با احترام مطرح شود، نباید اتهامی به افراد بزنیم، البته نمایندگان طبق قانون آزاد هستند که در موضوعی که ابهام دارند و به ذهنشان می‌رسد، اظهارنظر کنند که البته این جزو نکات برجسته دموکراسی است.

وی با بیان اینکه نمایندگان در بیانشان آزادی عمل دارند، گفت: اما در نهایت اینکه آقای جعفرزاده فرمود، درست است باید حرفها سنجیده زده شود.

پس از اظهارات علی لاریجانی، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس که مورد مخاطب سخنان جعفرزاده قرار گرفته بود با فریاد بلند تقاضای تذکر ماده ۷۹ آیین نامه را کرد که لاریجانی او را به خونسردی دعوت کرد و گفت: طبق ماده ۷۹ آیین نامه داخلی مجلس اگر اتهامی به شما وارد شده در همین جلسه یا جلسه بعدی رسیدگی می شود و شما فرصت پاسخ دارید.

البته که نادر قاضی‌پور با این سخن لاریجانی اقناع شد و با وجود اینکه مجلس وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون شده بود، همچنان اظهاراتش ادامه داد و به سمت جایگاه هیئت رئیسه رفت و قصد توجیه هیئت رئیسه برای بیان تذکرش را داشت که احمد امیرآبادی یکی از اعضای هیئت رئیس مانع ورود او به جایگاه هیئت رئیسه شد. 

فرج‌الله رجبی نماینده شیراز هم که عکس تلاشش برای گرفتن سلفی با موگرینی حاشیه‌ساز شده بود، در حین صحبت به عنوان نماینده موافق وزیر، با کنایه‌ای در مورد رفتار قاضی پور گفت "فقط می‌گویند سلفی بد است این کار هم بد است".

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.