همدان - دبیر کنفرانس ریاضی ایران گفت: کنفرانس ریاضی ایران ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه در همدان برگزار می‌شود.

کنفرانس ریاضی ایران مردادماه امسال در همدان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل فیضی ظهر چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه سالانه در کشور سمینارهای بسیاری برگزار می‌شود، گفت: برگزاری  سمینارها برندی برای ایران محسوب می‌شود.

دبیر کنفرانس ریاضی ایران با اشاره به اینکه ایران در ریاضیات در رتبه چهارم قرار دارد و کشورهای آمریکا روسیه و فرانسه در رتبه‌های بعد از ایران قرار دارند، افزود: کنفرانس ریاضی سال گذشته در دانشگاه خوارزمی برگزار شد و امسال این برنامه در دانشگاه بوعلی سینا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این کنفرانس در همدان، این استان را بیش از پیش معرفی خواهد کرد، گفت: همدان باید در بخش علمی و فرهنگی سرمایه‌گذاری کرده و استان را به عنوان یک برند معرفی کند.

فیضی با اشاره به اینکه برای برگزاری کنفرانس در همدان از دو سال قبل برنامه‌ریزی صورت گرفت و کارها از نظر علمی و اجرایی بررسی شد، گفت: سایت کنفرانس از آبان ماه سال گذشته فعال شد.

دبیر کنفرانس ریاضی ایران با بیان اینکه این کنفرانس در دو سطح تخصصی و عمومی برگزار می‌شود، گفت: طی مهلت تعیین شده یک‌هزار مقاله به دبیرخانه ارسال و ۷۰۰ مقاله به صورت شفاهی و پوستر پذیرفته شد.

وی افزود: در این کنفرانس یک پنل برای معلمان در نظر گرفته شده که در آن ۴۰۰ نفر از فرهنگیان حضور خواهند داشت.

فیضی با بیان اینکه یک پنل نیز ویژه دانش‌آموزان در نظر گرفته شده که ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان در آن شرکت خواهند کرد، گفت: دو کارگاه اوریگامی نیز در این بخش فعال خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کنفرانس ریاضی از ۳۱ مرداد ماه آغاز و تا سوم شهریورماه در همدان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: ۸۰ نفر از اساتید برتر دنیا و کشور به این کنفرانس دعوت شده اند.

دبیر کنفرانس ریاضی ایران با اشاره به اینکه از ابتدای هفته آینده میهمانان به استان همدان خواهند آمد، گفت: در این کنفرانس تندیس مریم میرزاخانی رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس اولین نشست بانوان ریاضیدان برگزار می‌شود، گفت: نشست کارآفرینی و نشست کنفرانس ریاضی از جمله بخش‌های این برنامه‌ خواهد بود.

دبیر کنفرانس ریاضی ایران با اشاره به اینکه حق ثبت‌نام برای دانشجویان عضو انجمن ریاضی ۲۵۰ هزارتومان و برای غیر عضوها ۳۰۰ هزارتومان است، افزود: این مبلغ برای اساتید عضو انجمن ۳۰۰ هزارتومان و اساتید غیر عضو ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.