سرکنسول ایران در آستاراخان روسیه با بیان اینکه مردم روسیه شناخت عمیقی از توانمندی های ایران ندارند، گفت: تجارت و روابط بازرگانی دو کشور سنتی است.

روابط بازرگانی ایران و روسیه سنتی است

به گزارش قدس آنلاین، علی محمدی در حاشیه بازدید نمایشگاه اختصاصی توانمندی های تخصصی ایران به مرکزیت مازندران در ولگاگراد، افزود: در ۴۱ غرفه‌ای که بنده مشاهده کردم کالاهای متنوعی ارائه شده و امیدوارم این امر، گامی در جهت شناخت کالاهای ایرانی در جنوب روسیه باشد.

سرکنسول ایران در استاراخان ادامه داد: مقامات ارشد سیاسی دو کشور هماره تاکید بر توسعه و رونق بخش تجارت داشته‌اند و اکنون وظیفه بخش خصوصی و تولیدی است که این منویات را به ثمر برسانند و این نمایشگاه هم در این راستا برگزار شده است.

محمدی با بیان اینکه مردم روسیه شناخت عمیقی از توانمندی‌های ایران ندارند، بر شناسانده شدن این توانایی‌ها به مردم اینجا تأکید کرد و افزود: شرکت‌های روسیه باید از نوع توانایی صادراتی ایران شناخت پیدا کنند و این نمایشگاه فرصتی برای شناخت اجمالی بخشی از توانمندی‌های صاراتی استان مازندران است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روابط بازگانی دو طرفه یک رابطه سنتی است، افزود: این امر به این معناست که بخش صادراتی روسیه شامل چوب و غلات و برای ایران نیز بیشتر مرکبات و خشکبار بوده اما ظرفیت ما بالاتر از این است و امیدوارم شناختی که امروز مردم و شرکت‌های روسی نسبت به کالاهای ایرانی پیدا می‌کنند آنها را به سمت کالاهای ایرانی متمایل کند و این گام مثبتی است.

وی ابراز امیدواری کرد که بازخورد این نمایشگاه به نحوی باشد که سال آینده تولیدکنندگان ایرانی برای نمایشگاه دوباره رغبت داشته باشند و  و کالاهای خود را در اینجا به معرض نمایش بگذارند.

سرکنسول ایران در استاراخان با بیان اینکه روس‌ها تمایل به کار با ایران را دارند، افزود: جو رسانه‌ای نیز به سمت تقویت حضور ایران در بازارهای روسیه است و امیدوارم این فرصت را تولیدکنندگان ایرانی غنیمت بشمارند و با این دید بیایند که دو همسایه هستیم که باید بیشتر کار کنیم.

اولین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی ایران صبح چهارشنبه در ۴۰ غرفه در ولگاگراد روسیه گشایش یافت و تا روز شنبه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.