مسئله پاسخگویی سبب می‌شود، فکر نکنند هر کسی در مملکت ما یک حرفی از گوشه ای بزند این حرف بی پاسخ می ماند. خوشبختانه شخصیت‌ها و بزرگانی داریم که این‌ها در پاسخگویی ید طولایی دارند، اتحاد خوبی دارند و مسلط بر عموم امور هستند و باید هم چنین باشند.

امروز باید حرفمان را جهانی بزنیم

قدس آنلاین- مدیران رسانه واعضای هیئت علمی مرکز ملی پاسخگویی به شبهات و مسائل دینی شعبه خراسان با آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله علوی گرگانی با قدردانی از حضور اعضای هیئت علمی مرکز ملی پاسخگویی به مسائل دینی و مدیران رسانه و اعضای بسیج رسانه خراسان رضوی در بیت خود و ارائه گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته، بیان داشت: این گزارش‌ها مژده‌هایی بود که به ما دادند. در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید چنین مرکز بین المللی پاسخگویی داشته باشیم که پاسخگوی همه شبهات مردم باشد، بویژه با توجه به وضعی که زمان ما به وجود آمده و مسئله فضای مجازی که در جامعه ما الان مطرح است.

رعایت نظم در امور

این مرجع تقلید با بیان ضرورت وجود این مؤسسه افزود: چنین مراکزی جزو ضروریات دین محسوب می‌شود؛ زیرا اگر نظامی نتواند پاسخ این مشکلات را بدهد، این ضعف بزرگی برای آن است که به ضرر نظام تمام می شود، بنابراین ما در این نظام مقدس یک چنین مطالبی لازم داشتیم که با نظم و انتظامی که بیان شد، اداره شود.

وی افزود: امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) در خطبه شان فرمودند: من وصیت می کنم شما را به تقوا و دیگری منظم کردن امورتان، زیرا نظم و انتظام یکی از اصول مسلمه احدیت است. در اصول توحید یکی از مسائل مهمی که در علم کلام مطرح است، مسئله نظم و نظام عالم است، این نظام عالم خودش یک توحید عملی وعلمی خارجی به دست ما می دهد.

مسئله پاسخگویی سبب می‌شود، فکر نکنند هر کسی در مملکت ما یک حرفی از گوشه ای بزند این حرف بی پاسخ می ماند. خوشبختانه شخصیت‌ها و بزرگانی داریم که این‌ها در پاسخگویی ید طولایی دارند، اتحاد خوبی دارند و مسلط بر عموم امور هستند و باید هم چنین باشند؛ برای آنکه پیغمبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: اسلام بالاترین علوم اسلامی را در خودش دارد. بالاترین رتبه و مقام را اسلام دارد و هیچ چیزی نمی تواند بر آن غالب شود.

اسلام دین کامل و برتر

آیت الله علوی گرگانی به جامعیت دین اسلام اشاره کرد و افزود: کامل ترین دین اسلام است و این یک نعمتی است که خدا این نعمت را برای ما تمام و تکمیل کرده است. سه مسئله را خداوند تبارک و تعالی در آیه «الیوم اکملت لکم دینکم...» جای داده است و این پاسخگویی به همین معنا مصداق به تکمیل دین است. مصداق اتمام نعمت و رضایت حضرت پروردگار است. بنابراین ما ضمن تأیید این حرکت، کسانی که در مقام پاسخگویی هستند را تأیید می کنیم و در این ارتباط کمک و حمایت لازم هم می‌کنیم. مسلم بدانید، هم دعاگوی شما هستیم و استدعا دارم در برنامه قوی‌تر و بهتر و گسترده‌تر کار کنید. حتی در خارج از مرزهای ایران، طوری که دنیا بفهمد که امروز دین اسلام برتر و کامل‌تر است.

حرف اسلام را جهانی بزنید

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در این مسئله فراتر از تشیع با عنوان اسلام در دنیا کار کنید، افزود: امروز باید حرفمان را جهانی بزنیم. ابتدا در حیطه تشیع، اما عمده حرکت این است که می خواهیم پایمان را از حد تشیع بالاتر ببریم. کل ادیان دنیا همه باید زیر پوشش علم اهل بیت(علیهم‌السلام) بیایند؛ زیرا امام باقر(علیه‌السلام) فرموده است: هرکس علم را از جای دیگر غیر از خانه اهل بیت بگیرد، خودش را گمراه کرده و دیگران را هم گمراه می‌کند، پس هر چه داریم و نداریم در نهایت باید در خانه اهل بیت(علیهم‌السلام) برویم. هرچه پاسخ هم داریم در قالب کلام اهل بیت باید باشد. چنان که گزارش دادند، معلوم می شود در مقام پاسخگویی هم این مسئله مراعات می شود که ما در محدوده کلمات اهل بیت کار کنیم، بنابراین حقیر وظیفه خودم می دانم ضمن قدردانی از شما عزیزان که در این رشته مشغول خدمت هستید، از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهم توان بیشتر و قدرت موفقیت بیشتر به همه شما مرحمت کند.

شماها بازوان رهبری و مراجع عظام هستید و خدا این بازوها را برای ما نگهداری کند.

در مسیر رهبری و بزرگان حرکت کنید

آیت الله علوی گرگانی در پایان گفت: همه ما باید رهرو مقام معظم رهبری و بیانات بزرگان باشیم. باید ملاک و معیار خودمان را رهبری و بیانات مراجع و بزرگانی که فقه و فقاهت و اصل و اصول به دست مبارک این هاست قرار بدهیم.

حضرت محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) هم در منا وقتی ابلاغ و پیام خدا را رساند، فرمود: خدا رحمت کند هر کسی که پیام من را بشنود و این را به دیگران برساند. پس معلوم می شود رسانه‌ها مورد دعای خود پیغمبر قرار دارد. از این بهتر می‌شود که پیغمبر برای شما دعا کرده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.