بجنورد- رئیس ستاد گرامیداشت هشتم شهریور خراسان شمالی از برگزاری مراسم محوری هشتم شهریور در مرکز استان خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت شهدای مظلوم هشتم شهریور در تمامی شهرها و مناطق استان برگزار می شود.

مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام محمدعلی سالاری در نشست ستاد گرامیداشت شهدای هشتم شهریور در خراسان شمالی با گرامیداشت شهدای والامقام هشتم شهریور، ضمن قدر دانی از هماهنگی و همکاری فرمانداران در راستای برگزاری مراسمات ملی و انقلابی در شهرستانها، هماهنگی موجود بین شورا و نهادها و سازمانها را قابل تحسین دانست.

وی با یادآوری کودتای آمریکایی ۲۸مرداد، آمریکا را جنایت پیشنه غیر قابل اعتماد دانست که هرکه به آن اعتماد و تکیه کرده ضربه خورده است.

وی پیدایش گروه منحرف منافقین و حوادث تلخ و دردناک همچون ۸شهریور را نتایج خباثتهای جهبه استکباری و استعمار پلید انگلیسی برشمرد که ۱۷ هزار شهید گلگون کفن را مظلومانه به خاک و خون کشیدند.

حجت الاسلام سالاری ماه ذالقعده و ذالحجه را فرصت مغتنمی دانست که نباید از فیوضات و اعمال این ماه های با عظمت غافل بود.

وی همچنین ایام زیارتی ثامن الحجج علیه السلام را یکی از برکات این ماه برشمرد.

وی همچنین با اشاره به سالروز ورود آزادگان غیور به میهن اسلامی یادآور شد: آزادگان سرفراز ذخایر ارزشمندی برای انقلاب و نظام هستند که برای شرف و عزت این کشور غیرتمندانه و با عزت در برابر تمام ناملایمات و سختی ها صبر پیشه کردند ولی سر تعظیم فرود نیاوردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز ضمن گرامیداشت یادوخاطره شهیدان رجایی و باهنر، به خدمات ارزشمند این دو شهید گرانقدر در طول مدیریت کم شان پرداخت و یادآور شد: شهید رجایی و باهنر دولتمردانی بودند که با کمترین ادعا بزرگترین خدمات را در زمان خود عرضه داشتند.

ایرانی اظهار داشت: اگر بخواهیم امام راحل، نهضت و انقلاب را به نسل جدید منتقل کنیم باید یاران نهضت و شهیدان رجائی و باهنر را به مردم بشناسانیم.

وی افزود: ما با دشمن سر سازش نداریم چون زاویه‌های دید ما متفاوت است. ما به دنبال انسانیت، عزت و سربلندی ملت‌ها هستیم و دشمن به‌دنبال سلطه و بهره‌کشی از ملت‌هاست. ذات انقلاب ما ضدسلطه، ضداستکبار و استعمار است  و مردم‌داری٬ دین‌داری و دفاع از مظلوم و محروم٬ از ویژگی‌های این انقلاب است.

معاون استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور گفت: حضور ۱۳۷ کشور در این مراسم نشان‌دهنده قدرت و اقتدار ایران در جهان و منطقه است.

ایرانی تاکید کرد: شهید حججی نمونه‌ای از مظلومیت ملت  ایران در مقابله با تروریسم و صهیونیست بین‌المللی است. ما زخم خورده‌ایم و مظلوم واقع شده‌ایم با این حال در راه اعتلای اسلام لحظه‌ای عقب نمی‌نشینیم.

وی با اشاره به نزدیک بودن هفته دولت تصریح کرد: دستگاه‌ها در هفته دولت٬ در مساجد و تکایا، بین مردم حضور پیدا کنند چراکه هرچه حضور ما در جمع مردم بیشتر باشد، مردم راحت‌تر حرف‌های ما را می‌پذیرند و می‌دانند با دولتی پاسخ‌گو مواجه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.