ساری- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۳۴ درصد عابران پیاده در شب و گفت: ۲۸ درصد تلفات حوادث رانندگی در مازندران مربوط به عابران پیاده است.

۲۸ درصد تلفات حوادث رانندگی در مازندران مربوط به عابران پیاده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه امسال ۲۱عابر پیاده هنگام شب جان باختند، اظهار کرد: مرگ ۶۱ درصد از عابران در روز و ۵ درصد هنگام طلوع یا غروب اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ درصد تلفات حوادث رانندگی امسال را عابرین پیاده تشکیل می دهند، افزود : در این راستا۶۱ نفر جان باختند که از این میان ۴۳ نفر مرد و مابقی زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابرین ناشی از تصادفات رانندگی در استان  گفت: شهرستان‌های  بابل با ۱۰، ساری، قائمشهر و بابلسر هر کدام با ۶ مورد بیشترین تعداد کشته شدگان و نکا و گلوگاه کمترین مرگ عابر پیاده را شاهد بودند.

دکتر عباسی اضافه کرد: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۳۷ درصد و کمترین سنین ۱۰ به پایین با ۵ درصد است.

وی با ابراز خرسندی از کاهش ۱۰ درصدی کشته شدگان عابرین پیاده در حوادث رانندگی گفت: این سیر نزولی نوید استفاده عابرین پیاده از پل های هوایی، رعایت قانون توسط رانندگان و تلاش بیشتر ادارات مرتبط می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.