گیلان_ مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی عملیات ساختمانی و تجهیزاتی مدول دوم تصفیه خانه آب گیلان، گفت: این پروژه بطور کلی ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان تا پایان 97 افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه در تصفیه خانه آب گیلان عنوان کرد: با توجه به اینکه فضای مجازی در حال گسترش است خبرنگاران با ذوق هنری خود اخبار را انعکاس می دهند.

وی به اشاره به خدمات آب و فاضلاب گیلان اظهار کرد: شرکت ما یی شرکت خدماتی است که کارهای مهندسی انجام می دهد و جهت انعکاس اطلاعات به مردم نیاز به خبرنگاران متعهد داریم.

حسینی با اشاره به نیاز بشر به آب اظهار کرد: تنها سه درصد آب جهان، آب شیرین است که از این ٣ درصد مقدار بسیار کمی هم قابل استفاده است.

مدیرعامل آبفای گیلان گفت: از جمعیت استان گیلان یک میلیون ۶٠٠ هزار نفر تحت پوشش آب شرب هستند و در این بین منابع تولید آب گیلان ۶٣ درصد از تصفیه خانه، ٣٠ درصد از چاه و ٧ درصد هم از چشمه تامین می شود.

وی با اشاره به بازسازی تصفیه خانه بزرگ آب گیلان اظهار داشت: تا پایان سال ٩٧ فاز دوم تصفیه خانه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

حسینی در ادامه با اشاره به بهره گیری از تسهیلات مالی خارجی برای ایجاد بخشی از تاسیسات فاضلاب در ۵ شهر استان گیلان تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه در شهرهای لنگرود، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، لاهیجان و رودسر برابر با ۲۴۶ میلیون دلار می باشد.

وی آبرسانی به شهرهای رشت، خمام، انزلی و غرب نزدیک شامل صومعه سرا، فومن، شفت و همچنین غرب دور شامل تالش و رضوانشهر را از برنامه های مهم آبرسانی عنوان کرد و افزود: آبرسانی به آستارا از رودخانه آقچای و ایجاد و تکمیل تأسیسات آبرسانی رشت و انزلی از دیگر برنامه های این حوزه می باشد.

مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه گفت: پروژه بانک جهانی یکی از پروژه های بسیار خوبی بود که در شهر های رشت و انزلی به صورت آب و فاضلاب صورت گرفت و  پیشرفت خوبی داشت که بعد از اعمال تحریم ها مانع انتقال پول شدند با این حال ٢ مخزن ۴٠ هزار متر مکعبی در رشت ساخته شد و خدماتی دیگر هم نیز صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.