مشهد- تردد در محدوده حرم مطهر و خیابان‌های منتهی به آن ازجمله دغدغه هایی است که زائران در سلسله گزارش‌های «قدس» به آن اشاره کردند. در همین حال استاندار خراسان رضوی در گفت‌وگو با قدس در این خصوص گفت: اجرای طرح زوج و فرد در محدوده حرم مطهر به منظور کاهش آلودگی هوا و بار ترافیکی است.

تلاش برای کاهش مشکلات ترافیکی زائران در مشهد

قدس آنلاین-گروه استان ها-علیرضا لعل اکبری: استاندار خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های مربوطه در تلاش هستند با تدابیر ویژه نسبت به کاهش مشکل تردد زائران در اطراف حرم اقدام کنند.

علیرضا رشیدیان اظهار داشت: در این میان همکاری آستان قدس رضوی با نهادهای ترافیکی شهر وجود دارد و در بخشی از مسیرهای منتهی به حرم از خودروهای برقی برای حمل زائر استفاده می‌شود.
وی گفت: برای رفاه بیشتر زائران در بحث حمل و نقل درون شهری و تردد در خیابان‌های منتهی به حرم از بخش‌های خصوصی خواسته شده علاوه بر ارائه خدمات به بانوان و تشریفات به زائران بویژه زائرانی که معلول همراه دارند، خدمت رسانی کنند.

ضرورت ارائه خدمات ارزان به مردم

علیرضا رشیدیان در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان رضوی که با حضور جمعی از کارشناسان و مسئولان در محل استانداری برپا شده بود، اظهار داشت: هوای پاک از ضروریات زندگی است و دستگاه‌های مرتبط در بحث کاهش آلاینده‌های هوا به گونه‌ای عمل کنند که با زندگی مردم تناسب داشته باشد.
وی گفت: کاهش هزینه‌های مردم برای معاینه فنی خودروها و حتی ارائه خدمات رایگان در این خصوص یکی از اقدام‌های ضروری است که دستگاه‌های مرتبط انجام دهند.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک در شهر، قوانینی گذاشته شود که در جهت تشویق و ترغیب شهروندان باشد و طبیعی است که با افزایش هزینه ها، مردم ترغیب نخواهند شد.

تصمیمات دستگاه‌ها به سود مردم باشد
وی ارتقای سیستم حمل و نقل عمومی، ایجاد سیستم‌های حمل و نقل ارزان و با کیفیت، بهره‌گیری از خدمات الکترونیکی (شهر هوشمند) و جلوگیری از ساخت و ساز در ارتفاعات شهر را به عنوان راه‌های درمان بخشی از معضل آلودگی هوای مشهد عنوان کرد.
وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌هایی که برای کاهش آلودگی هوا در مشهد فعالیت می‌کنند، باید طوری تصمیم گیری و اقدام کنند که شهروندان منافع خود را در رعایت دستورعمل‌های آن‌ها ببینند.

ضرورت دستگاه‌ها به کاهش ۲۰ درصدی تلفات
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت ایمنی و نقاط پر تصادف راه‌های استان اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، عملکرد دستگاه‌های مرتبط در استان در سال ۹۶ باید به کاهش ۲۰ درصدی تلفات منجر شود.
وی اظهار داشت: هرساله حدود ۲۵ میلیون زائر به مشهد سفر می‌کنند و از این تعداد، حدود ۱۶ میلیون از طریق جاده‌های استان و اغلب با خودروهای شخصی صورت می‌گیرد.

بودجه‌ای که تناسبی با نیازها ندارد

وی داشتن جاده‌های ایمن را از ضروریات اصلی خراسان رضوی برشمرد و گفت: برای ایمن سازی نقاط پرتصادف استان ۲۲۰ میلیارد ریال علاوه بر بودجه دستگاه‌های مرتبط برآورد شده است که متأسفانه زیر ۵۰ میلیارد ریال بودجه داده شده و این میزان با نیاز استان تناسب ندارد.
رشیدیان خاطرنشان کرد: از خیران و سازمان‌های بیمه‌ای انتظار می‌رود در حوزه ایمن سازی جاده‌ها با دستگاه‌های مرتبط همگام شوند تا عمل خیر و ماندگاری برای خیران محسوب شود و همچنین شرکت‌های بیمه‌ای خسارت‌های کمتری پرداخت کنند.

اعلام همکاری آستان قدس رضوی

وی بهره‌گیری از امکانات آستان قدس رضوی برای ایجاد مراکز استراحت بین راهی در جاده‌های طولانی استان را یادآور شد و گفت: آستان قدس رضوی در این خصوص اعلام آمادگی کرده است و ساخت مجتمع‌های رفاهی، آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای را کاهش می‌دهد.
استاندار خراسان رضوی به کمبود امکانات اشاره کرد و گفت: برطرف شدن مشکل نقاط پرتصادف در استان به منزله کم توجهی به دیگر محورهای استان نیست و شوراهای هماهنگی شهرستان‌های استان با مسئولیت فرمانداران موظف هستند تدابیر لازم برای شناسایی و برطرف کردن مشکلات جاده‌های ناایمن و پرخطر حوزه مربوطه را اتخاذ کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.