مشهد- جمعی از نمایندگان استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی طی نامه‌ای به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار توجه و حمایت از تولیدکنندگان زعفران شدند.

خرید توافقی زعفران و تأمین زیان کشاورزان از سوی دولت

ابوالحسن صاحبی:گفتنی است در این راستا نمایندگان طی تومار خطاب به دکتر نوبخت یادآور شدند: محصول زعفران از جمله محصولات راهبردی و ارزآور در بخش کشاورزی بوده و ایجاب می‌کند تا از تولید زعفران بویژه در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی حمایت شود و با عنایت به کاهش قیمت این محصول در مبادی تولید در آستانه فصل برداشت، پیش بینی می‌شود نرخ این محصول همچنان با کاهش مواجه شود که سرانجام به زیان گسترده تولید کنندگان می‌انجامد.

در ادامه آنان از دولت درخواست کرده‌اند تا در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخل، وزارت جهاد کشاورزی هیئت دولت نسبت به خرید توافقی زعفران اقدام کرده و درصورت کاهش قیمت، زیان وارده به کشاورزان را از محل اعتبارات مصوبه مذکور تأمین کنند.

دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در پاسخ به تقاضای نمایندگان مجلس، در این نامه دستور داده تا دکتر پورمحمدی موضوع را پیگیری کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.