تربت جام ـ رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی گفت: مشارکت در ساخت مدرسه سازی میلیاردی نیست و کمک های اندک هم می توان به خیران مدرسه ساز پیوست و باید فرایند مدرسه سازی توسط خیرین همچنان استمرار داشته باشد.

باید فرایند مدرسه سازی توسط خیرین همچنان استمرار داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی رافتی که درحاشیه همایش مشترک مدیران مدارس خیرساز حضور و داشت به خبرنگارما گفت: در حال حاضر حدود ۲هزار و۵۰۰ خیر مدرسه ساز در این مجمع عضوء هستند و توانسته ایم طی ۲۰سال هزاران کلاس درس برای استان ایجاد کنیم ودر سال گذشته حدود یکصد میلیارد تومان خیرین مدرسه ساز برای ساخت مدارس استان هزینه کردند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی با اشاره به اینکه عشق و نیت خیرین باعث شد علی رغم همه مشکلات مالی موجود نسبت به ایجاد و مشارکت درساخت مدارس فعالیت خوبی داشته باشند و این مجمع اکنون بعنوان یک الگوی کشوری است که توانسته از سال ۱۳۷۷تا کنون در فرآیند ساخت مدرسه سازی همچنان استمرار داشته باشند و جامعه آموزشی کشور نیازمند این استمرار خیرین است.

وی با انتقاد برتغییر نام مدارس خیرین ساز گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته با تغییر مدیران ناحیه، نام مدارس خیرین ساز تغییر می کند که از نظر شرعی با نیت خیرین دارای اشکال هست و از متولیان می خواهم هرچه سریعتر به این مورد توجه داشته باشند تا دیگر شاهد تغییرنام درمدارس نباشیم.

این مسئول خیرمدرسه سازبا تاکید براینکه درراه اعتلای فرهنگ جامعه باید دست به دست هم داد گفت: آرزومندم دیگر دراستان و کشور شاهد دانش آموز کم سواد و مدرسه دوشیفته نباشیم و همکاری خیرین و دولت می تواند زمینه ساز این تحول در آموزش و پرورش باشد.

غلامعلی رافتی به مدیران مدارس خیرساز توصیه کرد: خواندن میثاق نامه خیرین در مدارس می تواند زمینه ساز نهضت ساخت مدارس خیریه در استان شکل بگیرید و بانیت و اهداف مدارس خیرین ساز که دانش آموزان درآنجا تحصیل می کنند آشنا کنند و خودم در زمان تحصیل در مدرسه خیریه مرحوم عابدزاده تحصیل می کردم و ایشان الگو من در زندگی هستند.

گفتنی است: ۳۰درصد مدارس استان خراسان رضوی را خیرین مدرسه ساز استان ایجاد کردند و غلامعلی رافتی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی با ساخت ۶۲مدرسه رکودار ساخت مدرسه دراستان و بنیان گذار مجمع خیرین مدرسه استان خراسان درسال ۱۳۷۷می باشد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.