مدیربرنامه ریزی و همکاری های علمی قدراسیون مخترعین کشور گفت: داشتن خلاقیت و ابتکار در ارائه طرح های متناسب با نیاز مشتری می تواند صنعت ساختمان را رونق بخشد.

رونق صنعت ساختمان در کشور نیازمند خلاقیت و ابتکار است

به گزارش قدس آنلاین، مسعود تاج بخش در اولین همایش پژوهش و ثروت آفرینی در صنعت ساختمان که روز پنجشنبه در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برگزار شد اظهارداشت: برای رسیدن به آرمانهای دست یافتنی باید روحیه خودباوری را در خود تقویت کنیم و با تفکر در توانمندی های مغفول مانده از فرصتهای فراوانی که در اطراف ماست استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: خودباوری بزرگترین سرمایه ای است که می تواند مسیر موفقیت ما را هموار کند و در این راه آشنایی با علم و دانش روز و تجربیات موفق دیگر کشورها ضروری است.

مدیربرنامه ریزی و همکاری های علمی قدراسیون مخترعین کشور یادآورشد:درشرایطی که رقابتهای اقتصادی بسیار سخت و فشرده و پیچیده شده اگر حرف خلاقانه و ابتکاری وجدید نداشته باشیم محکوم به شکست خواهیم بود به همین دلیل ۹۵ درصد استارتاپ ها بدون نتیجه بوده و شکست خورده است.

تاج بخش تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته دو سال تحقیق و پژوهش می کنند و دو روز عمل می کنند اما در کشورمان برعکس است و احساسی و هیچانی هستیم و ابتدا عمل می کنیم و اگر دچار مشکل شدیم دنبال تحقیق می رویم.

نیازسنجی در کسب و کار ضروری است

این پژوهشگر بیان کرد: در کسب و کار باید ابتدا نیازسنجی کنیم تا بر اساس تقاضا محصول تولید کرده و وارد بازار کنیم و مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی یادآورشد: شما می توانید با ایده های خلاقانه حتی برای دیگران هم اشتغال و درآمد ایجاد کنید و در ساخت و سازها اگر خلاقیت و ابتکار نو داشته باشیم حتی در رکود فعلی می توانیم بازار خوبی داشته باشیم.

تاج بخش بیان کرد: ۹۹ درصد انسانها فرصتها را می بینند اما فقط یک درصد آن را مورد استفاده قرار می دهند.

چهار فعالیت را در کسب و کار جدی بگیرید

وی گفت: برای موفقیت در کسب و کار و رسیدن به سود و درآمد در هر کاری باید به چهار موضوع توجه جدی کرد و با آن آشنا شد که مدیریت بازاریابی، حسابداری و اقتصاد، مهارت ارتباطی از آن جمله است.

تاج بخش اضافه کرد: از تکرار خودداری کنید و با ارائه کارهای جدید و خلاقانه نظر مشتری را جلب کنید تا حیات کاری شما ادامه یابد.

خلاقیت یعنی دیدن، ندیدنی ها

وی گفت: خلاقیت به معنای دیدن نادیدنی ها و ندیدن برخی دیدنی هاست و اگر با تفکر و اندیشه در امور بنگریم موارد زیادی را برای تولید ثروت پیدا خواهیم کرد که به کمک خواهد کرد.

تاج بخش یادآورشد: با خلاقیت در صنعت ساختمانی می توانید برای نمونه از رنگ هایی استفاده کنید که تولید انرژی می کند و یا طراحی هوشمند در طراحی داخلی و مصالح سبک و استاندارد بکار گرفته شود تا جذابیت لازم را ایجاد کند.

بومی سازی طراحی و تولید را جدی بگیرید

وی گفت: هر منطقه نیازهای خاص خود را دارد و شما باید با بررسی تقاضا و بومی سازی آموخته های و طراحی خود به این نیازها به نحو مطلوبی پاسخ دهید و در این راه داشتن استراتژی مدون و هدف گذاری ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

در این همایش تخصصی یوسف گرجی رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین، احد چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین، وثیق نیا رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و کارشناسان و مهندسان و فعالان صنعت ساختمان نیز حضور داشتند

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.