سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که توسط به زور در شبه جزیره کره فاجعه بزرگی به همراه خواهد داشت.

مسکو: توسل به زور در شبه‌جزیره کره فاجعه بزرگی به همراه خواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت روسیه از همه طرف های دخیل در بحران کره شمالی می خواهد خویشتنداری به خرج دهند و از رسیدن به « نقطه غیر قابل بازگشت » اجتناب کنند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد توسل به زور در شبه جزیره کره، فاجعه بزرگی به همراه خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد که مسکو به تلاش‌های خود برای ایجاد مناطق کاهش تنش در ادلب و نجات ساکنین این شهر از خشونت تروریست‌ها ادامه خواهد داد.

"ماریا زاخاروا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه چند شب پیش نیز در یک برنامه زنده از شبکه اول تلویزیون این کشور که خطر تصمیم گیری نظامی برای حل بحران پیرامون کره شمالی بسیار افزایش یافته است.

زاخاروا در پاسخ به این سئوال که امکان حل و فصل نظامی بحران پیرامون کره شمالی تا چه حد جدی است، گفت: «وضعیت به گونه ای شده که اوضاع به آغاز یک مناقشه نظامی بالقوه در منطقه بسیار نزدیک است. اگر واقعا همه طرفین به سمت استفاده از سناریوی نظامی روی آورده و اگر مقامات آمریکایی، همانطور که اکنون زیاد در مورد آن صحبت می کنند، واقعا به راه حل نظامی متوسل شوند، وضعیت کاملا فاجعه آمیز خواهد شد.»

وی یادآور شد: «این در حالی است که همه جهان تلاش می کنند تا مانع از آن شوند که فاجعه ای نظیر هیروشیما، یکبار دیگر رخ دهد. ولی مقامات آمریکایی عواقب بروز یک درگیری نظامی در شبه جزیره کره و این واقعیت که چنین مسئله ای همه کشورهای منطقه و نه تنها منطقه، بلکه کل جهان را درگیر خواهد نمود را درک نمی کنند.»

مقامات واشنگتن و پیونگ یانگ این هفته بارها اظهارات تندی رد و بدل کرده و هر دو طرف یکدیگر را به استفاده از گزینه نظامی برای حل و فصل اوضاع در منطقه، تهدید کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.