زاهدان-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: توجه به حسن مهمان نوازی مردم بلوچ و تجربه خوب توریست های خارجی در مناطق بلوچستان و درخواست های فعالان حوزه گردشگری، بلوچستان از منطقه قرمز برای سفر گردشگران خارج شده است.

بلوچستان از منطقه خط قرمز برای گردشگران خارج شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، کامبیز مشتاق گوهری در نخستین گردهمایی راهنمایان گردشگری و تجلیل از فعالان صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: از آگاهی می توان به عنوان یکی از زیر ساخت های حرفه راهنمای گردشگری یاد کرد که زمینه ساز شوق در مخاطبان می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: ایران به ویژه سیستان و بلوچستان سرشار از جذابیت های گردشگری است که راهنمای گردشگری می تواند با آگاهی کامل از هر منطقه زمینه معرفی هر چه بیشتر آن را فراهم کند.

این مسئول ادامه داد: جذب گردشگر مستلزم آگاهی کامل راهنمایان گردشگری از جذابیت های هر منطقه است تا بتوانند اطلاعات دقیقی به مخاطب خود عرضه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حسن مهمان نوازی مردم بلوچ و تجربه خوب توریست های خارجی در مناطق بلوچستان و درخواست های فعالان حوزه گردشگری، بلوچستان از منطقه قرمز برای سفر گردشگران خارج شده و در نقشه های توصیه نامه امنیتی سفارتخانه ها ،بلوچستان جزء مناطق امن برای سفر توریست های خارجی شد.

گفتنی است؛ منطقه قرمز به مناطقی گفته میشود که برای سفر توریست های خارجی ناامن است و کل شرق ایران و نواحی همجوار مرز پاکستان و افغانستان و استان سیستان و بلوچستان تا جاسک در منطقه قرمز قرار داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.