رشتخوار-امام جمعه موقت رشتخوار با اشاره به سالروز تاسیس مسجد گفت:حرکت انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شده که برای حفظ جوانان از تهدید ها و فتنه ها باید حضور آنان در مساجد پر رنگ تر شود.

باید حضور جوانان در مساجد پر رنگ تر شود

به گزارش قدس آنلاین حجت ا لاسلام حسن خاکشور در خطبه های نماز جمعه رشتخوار با اشاره به اول ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با فاطمه (س)  گفت: امر به معروف و نهی از منکر  در مراسمات عروسی  جامعه امروزی از یاد رفته است  چرا مسئولان این مراسم ها را تعطیلل نمی کنند.  

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف مثل اعتیاد، کم شدن آمار ازدواج، رشد طلاق فقر و بیکاری و مسائلی از این قبیل ...، ناشی از ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به معنای واقعی کلمه ترک شده است، گفت: نسبت به فرائض دین در جامعه حالت بی‌تفاوتی ایجاد شده و باید کارشناسان و مسئولان گرد هم بنشینند و راهکارهای علمی و عملی برای این منظور ارائه دهند.

امام جمعه موقت رشتخوار  کم رنگ شدن معنویت در جامعه و خانواده را عامل دیگری برای افزایش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: احترام به بزرگان، صله رحم و دیگر ارزش‌های اسلامی کمرنگ شده و نیاز است در صحبت‌ها و موضع‌گیری‌ها به این مسائل  از سوی مسئولان توجه شود  .

وی همچنین از سنگین شدن هر روزه جهیزیه در جامعه انتقاد کرد و گفت: جهیزیه زیاد خوشبختی به بار نمی آورد  چه لزومی دارد برخی از اقلام جهیزیه که حتی اسم  آنان را عروس و داماد ها بلد نیستند وارد خرید جهیزیه شود باید این فرهنگ غلط در این زمینه اصلاح شود.

وی همچنین با تبریک هفته دولت از دولتمردان خواست فقط شعار ندهند و برای مردم کار کنند.

حجت ا لاسلام خاکشور  با ذکر این که برخی ها از مردم حتی برای تهیه نان شب برای خانواده مشکل دارند گفت:عده ای از مجلسی ها هم و غمشان رفع حصر است چرا این آقایان که ۸ ماه کشور را با ایجاد فتنه به هم ریختند، به رهبری، شهدا و مقدسات توهین کردند باید  رفع حصر شوند.

وی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس مسجد گفت:حرکت انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شده که برای حفظ جوانان از تهدید ها و فتنه ها  باید حضور آنان در مساجد پر رنگ تر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.