اصفهان- امام جمعه اصفهان با بیان اینکه هر زمان که دست آمریکا به ایران رسیده علیه این کشور کار کرده است، گفت: سعودی‌ها با اینکه ادعای مسلمانی می‌کنند در این چند سال اصلا به این امر اعتنا نکرده و در ماه حرام نیز جنگ را علیه مردم مظلوم یمن ادامه دادند.

سعودی‌ها در ماه حرام هم جنگ علیه مردم مظلوم یمن را ادامه دادند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان، با اشاره به دو حرکت بسیار ارزشمند در شهرستان نجف آباد اظهار داشت: جلسه‌ای که برای بزرگداشت شهید حججی برگزار شد و جمعیت زیادی در آن حضور پیدا کردند کار بسیار ارزشمندی بود.

وی افزود: با وجود اینکه شهید مدافع حرم زیاد داریم اما این جوان اینگونه هیجان را در همه جای کشور به وجود آورد، این جوان خلوص داشت، مردانه ایستاد و مظلومانه به شهادت رسید.

امام جمعه اصفهان گفت: مردم با حضور خود در این جلسات تنفر عمیق خود را از کفار اعلام کردند، در مشهد نیز استقبال بسیار خوبی از والدین و همسر این شهید بزرگوار به عمل آمد.

وی تصریح کرد: کسینجر سیاست‌مدار کهنه کار آمریکایی به ترامپ نصیحت کرده بود که اگر می‌خواهید ایران در خاورمیانه نفوذ نداشته باشد باید داعش را حفظ کنید، در حادثه اخیر نیز آمریکا به نیروهای رزمنده حمله کرده و راه را برای داعش باز کرده بود، در حالی که اکنون مدعی هستند که ایران تروریست و مخالف حقوق بشر است، اما جالب اینکه حتی یک بار نگفته‌اند که اسرائیل و داعش ضد حقوق بشر رفتار می‌کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به حضور برادر شهید حججی در نماز جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: این مصیبت با عظمت تسلیت ندارد، چه مرگی با عظمت‌تر از این مرگ.

وی با بیان اینکه همایشی که برای بزرگداشت آیت‌الله شیخ ابراهیم امینی در نجف آباد برگزار شد اقدام بسیار ارزشمندی بود، گفت: ایشان تمام عمر خود را در راه صحیح و حمایت از امام و انقلاب فدا کرد.

امام جمعه اصفهان افزود: در قانون اساسی آمده بود که مراجع تقلید مصونیت دارند و به همین جهت ایشان و جمع دیگری از علما نامه‌ای نوشتند که امام خمینی (ره) مرجع هستند.

وی پیرامون کودتای آمریکایی انگلیسی 28 مرداد بیان کرد: اخیرا آمریکایی‌ها بعد از سال‌ها اعتراف کرده‌اند که در این کودتا نقش اساسی داشته‌اند، مردم باید بدانند هر زمان که دست آمریکا به ایران رسیده علیه این کشور کار کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در آن زمان مصدق اشتباه کرده و به آمریکا اعتماد کرد، بنابراین باید این رفتار آمریکایی‌ها از آن زمان تا کنون برای ما تجربه باشد.

وی با اشاره به 30 مرداد روز بزرگداشت علامه مجلسی گفت: علامه مجلسی یکی از افتخارات عالم شیعه است و زیارت مزار ایشان کمتر از زیارت امامزادگان نیست.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به سالروز آتش زدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها خاطرنشان کرد: این روز به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شد و امیدوار هستیم که مساجد ما همیشه پررونق و روشن نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه ذی‌القعده نخستین ماه حرام است، گفت: سعودی‌ها با اینکه ادعای مسلمانی می‌کنند در این چند سال اصلا به این امر اعتنا نکرده و در ماه حرام نیز جنگ را علیه مردم مظلوم یمن ادامه دادند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.