یزد- امام‌جمعه یزد با تاکید بر لزوم احیای مساجد به‌عنوان پایگاه‌های اجتماعی شهرها گفت: امروزه مساجد صرفاً به محلی برای نمازخواندن تبدیل‌شده که این موضوع شایسته جامعه ما نیست.

لزوم احیای مساجد به‌عنوان پایگاه‌های اجتماعی شهرها/ مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیاری از گره‌های موجود در کشور را بازکرده است

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله محمدرضا ناصری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به‌پیش رو بودن سالروز شهادت امام جواد(ع) و بابیان اینکه ایشان اولین امامی بودند که در سنین کودکی به امامت رسیدند، تأکید کرد: این موضوع باعث شد تا دشمنان و بدخواهان شیعه بتوانند شبهات فراوانی را برای مسلمین ایجاد کنند و حتی این موضوع باعث اختلاف شیعیان در آن دوره نیز شد.

امام‌جمعه یزد تصریح کرد: اما هوش و درایت بی‌نظیر امام و موفقیت ایشان در مناظرات متعدد، حتی مأمون خلیفه ستمگر عباسی را به تمجید و تعریف از ایشان مجبور کرد و دوست و دشمن به این نکته معترف شدند که جایگاه علمی و فقاهت ایشان حتی در زمان کودکی، در عصر خود بی‌نظیر بوده و مناظرات بی‌بدیل ایشان همچنان از افتخارات شیعیان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به سالروز بازگشت آزادگان به کشور اشاره کرد و بیان داشت: اعتقاد و ایمان راسخ رزمندگان ما در دوران اسارت باعث شد تا سخت‌ترین شکنجه‌های رژیم بعث عراق را تحمل کنند.

ناصری ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد به جایگاه مسجد در جامعه اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: از همان دوران صدر اسلام مسجد به‌عنوان پایگاه اصلی اجتماعی و فعالیت‌های مختلف مسلمین شناخته می‌شده؛ اما امروزه مساجد صرفاً به محلی برای نمازخواندن تبدیل‌شده که این موضوع شایسته جامعه ما نیست.

وی با تأکید بر لزوم احیا مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی اجتماعی در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: ائمه جماعت، خدّام و هیئت امناء مساجد باید به نحوی برنامه‌ریزی و برخورد کنند تا جوانان به سمت مسجد جذب شوند و مساجد به کانون اصلی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر تبدیل شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با انتقاد از عدم حضور برخی مسئولین در نماز جمعه و مساجد اظهار داشت: عده‌ای از مسؤولین گمان می‌کنند نماز جمعه و مساجد صرفاً برای مردم عادی است؛ اما درست این است که مسؤولین باید از چنین اجتماعاتی به‌عنوان فرصتی برای حضور در بین مردم و آگاهی از شرایط و وضعیت آن‌ها و نزدیک شدن به مردم استفاده کنند.

خطیب نماز جمعه یزد با اشاره به انتصاب‌های جدید مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیرامون جایگاه این نهاد اظهار داشت: حل اختلافات بین شورای نگهبان و مجلس و تدوین و بررسی سیاست‌های کلی نظام از اصلی‌ترین وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام است که با درایت امام راحل عظیم‌الشأن ایجاد شد و تاکنون بسیاری از گره‌های موجود در کشور را بازکرده و باعث پیشبرد اهداف نظام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان این‌که شوراهای جدید در چند روز آینده به‌طور رسمی کار خود را آغاز خواهند کرد خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا استان اذعان کرد: اعضای شوراها در انتخاب شهردار باید بر موضوع کارآمدی، تخصص و داشتن روحیه جهادی توجه ویژه داشته باشند و از نگاه سیاسی در انتخاب شهردار پرهیز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: اعضای منتخب شورای مای اسلامی شهر باید بااحساس مسئولیت در مقابل شهر و شهروندان همه تلاش خود را برای رضایت خداوند، خدمت به مردم و جامعه و حل مشکلات شهری به‌کارگیرند.

ناصری در ادامه با اشاره به موفقیت جوانان یزدی در کنکور سراسری و کسب رتبه مای برتر و تک‌رقمی توسط دانش‌آموزان استان بر لزوم حمایت مسئولین از نخبگان علمی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: مسؤولین باید شرایطی فراهم کنند تا نخبگان بتوانند با آرامش به کسب علم بپردازند و از علم و توانایی و تخصص آن‌ها در حل مشکلات و پیشرفت کشور استفاده کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.