خرم اباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه آمریکا به دنبال تضعیف صنعت دفاعی ایران است گفت: دفاع حق حاکمیت‌ها است و هر حکومتی برای دفاع از خود باید آماده باشد بنابراین باید نیروهای نظامی و صنعت دفاعی کشور را تقویت کنیم.

نقشه دشمن تضعیف صنعت دفاعی ایران است/ مسائل دفاعی و نظامی کشور قابل‌ مذاکره نیست

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: 25 ذیقعده روز دحوالارض است که در قرآن در مورد دحوالارض آمده است خداوند زمین را پس از آفرینش آسمان‌ها و زمین گسترش دارد.

وی بابیان اینکه روز دحوالارض، روز آمادگی برای قیام امام زمان(عج) است و روزه گرفتن، دعا و ذکر گفتن در این روز واردشده است افزود: در روایات در مورد روز دحوالارض آمده است که دحوالارض روز قیام امام زمان (عج) است، یعنی روز گسترش عدالت، گسترش ایمان و گسترش دین خدا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: روز 28 مرداد سالروز کودتای آمریکایی انگلیسی در پیش است، کودتای 28مرداد ثمره اعتماد به آمریکایی‌ها بوده است، مصدق و آیت‌الله کاشانی ابتدا باهم بودند زمانی که عوامل بیگانه در دولت مصدق نفوذ پیدا کردند بین مصدق و آیت‌الله کاشانی تفرقه ایجاد کردند و نتیجه این شد که مصدق پشتوانه دینی و معنوی را از دست داد و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها دست‌به‌دست هم دادند و در 28 مرداد کودتا کردند و محمدرضای خائن را به‌عنوان شاه به ایران برگرداندند و سال‌های سال حکومتش دوام پیدا کرد.

وی بیان کرد: از کودتای 28 مرداد سه درس باید بگیریم، اول اینکه به دشمنان به‌ویژه به آمریکا و انگلیس اعتماد نکنیم، تاریخ گواه است هر وقت به آمریکایی‌ها اعتماد کرده‌ایم متضرر شده‌ایم که نمونه آن 28 مرداد ماه است.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: همیشه باید مواظب نفوذ بیگانگان باشیم، اینکه مقام معظم رهبری مسئله نفوذ را  مطرح کرد به خاطر همین بوده و درس سوم این است که مواظب تفرقه‌افکنان باشیم، وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم و بدانیم دشمن و شیطان درجایی است که تفرقه و اختلاف در آنجا حاکم باشد.

وی به‌روز 30 مردادماه روز جهانی مسجد است اشاره کرد و گفت:  این روزبه مناسبت آتش زدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها در جهان اسلام نام‌گذاری شده است؛ اهمیت مسجد روشن است، مسجد سنگر است، سنگر فرهنگ، سنگر دین، سنگر ایمان و سنگر مقاومت است به همین دلیل صهیونیست‌ها مسجدالاقصی را آتش زدند چون سنگر مقاومت بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اظهار داشت: در انقلاب اسلامی مسجد خاک‌ریز اول انقلاب و نظام اسلامی است، انقلاب ما اگر به پیروزی رسید از مسجد شروع شد، مسجد خانه خدا و محل عبادت است، باید به مساجد اهمیت دهیم ولی متأسفانه مساجد ما مشکلات فراوانی دارند، در استان لرستان هزار و 640 مسجد شهری و روستایی داریم که از این تعداد فقط 600 مسجد امام جماعت دارد.

وی افزود: بیش از هزار مسجد در استان لرستان امام جماعت ندارد که مصیبت فرهنگی و سنگر بدون سنگربان است، باید مسئولان به امر مسجد اهتمام بورزند، حدود 800 مسجد در استان نیمه‌کاره هستند که باید همت کرد تا این مساجد تکمیل شود و این سنگر اسلام حفظ شود.

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: حضور در مسجد و نماز جماعت باید موردنظر باشد، برخی از مساجد خلوت است که جای تأسف دارد، باید در این راستا همه احساس مسئولیت کنند تا مساجد آباد شود و با محوریت بخشیدن به مسجد، مساجدی در تراز اسلام و انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی به 29 ذیقعده سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) اشاره و بیان کرد: امام جواد(ع) در دوران زندگی خود پاسدار وحی بوده است، از تفسیرهای نا به‌جا و غیرعقلانی آیات قرآن جلوگیری، علما و دانشمندان را به‌سوی فهم صحیح آیات قرآن راهنمایی می‌کرد، خدمتی که امام جواد(ع) در سن جوانی انجام داد بی‌نظیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: 31 مردادماه روز صنعت دفاعی در کشور نام‌گذاری شده است که این روز در این شرایط برای ما بسیار مهم است، روز صنعت دفاعی در ایران به‌عنوان نماد اعتمادبه‌نفس در جهت پیشرفت نظامی و دفاعی در کشور است، ایران اسلامی ثابت کرده است با تکیه‌بر توان داخلی یک صنعت دفاعی تحریم شکن به وجود بیاورد.

آیت‌الله میرعمادی گفت: مسائل دفاعی و نظامی ما قابل‌مذاکره نیست، آنچه را جمهوری اسلامی از نظر تجهیزات نظامی و دفاعی به دست آورده است بر اساس حکم عقل و قوانین بین‌المللی بوده است.

وی اظهار داشت: دفاع ازجمله حقوق اولیه ملت‌ها است که در سازمان بین‌الملل به رسمیت شناخته‌شده است، دفاع حق حاکمیت‌ها است، هر دولت و حکومتی برای دفاع از خود باید آماده باشد، اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در تولید موشک و ابزار دفاعی جز کشورهای برتر دنیا قرارگرفته است در جهت دفاع از کشور است و این حق ایران اسلامی است، این حق قابل‌مذاکره نیست و نمی‌شود اهمیت و دفاع کشور را با دیگری مذاکره کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان افزود: قطعاً دشمنان در رأس آن‌ها آمریکا به دنبال تضعیف صنعت دفاعی ایران است، در مقابل باید مسئولان با تمام توان از صنعت دفاعی ایران پشتیبانی کنند.

وی عنوان کرد: امروز این غرش موشک‌های جمهوری اسلامی ایران وحشت در دل آمریکایی‌ها انداخته و آن‌ها را به لرزه درآورده است، یکی از مهم‌ترین شاخصه بازدارندگی دشمن قدرت موشکی است، امروز آمریکا زمین‌گیر شده است که به خاطر این صنعت دفاعی ایران است بنابراین  باید توجه  شود نقشه دشمن تضعیف و محدودیت سازی  صنعت دفاعی است و در برابر ما باید نیروهای نظامی و صنعت  دفاعی کشور را تقویت کنیم.

آیت‌الله میرعمادی به سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره و بیان کرد: باید تلاش شود از ازدواج این دو معصوم الگو بگیریم و ازدواج‌های آسان، کم‌هزینه و ازدواج‌هایی که تداوم داشته باشد ترویج شود.

وی تصریح کرد: امسال هفته دولت مقارن با مسئله رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور شده است که این تقارن بسیار خوبی است، آغاز فعالیت دولت دوازدهم است و مردم انتظار دارند این جمله رکود تمام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: الان ادارات و نهادها فعالیت آن‌چنانی ندارد چراکه تکلیف مسئولان رده‌بالا مشخص نیست، با هفته دولت کار دولت آغاز می‌شود، انتظار این است که مسئولان و وزرا از شهیدان رجایی و باهنر درس و الگو بگیرند.

وی گفت: شهیدان رجایی و باهنر و کسانی که به‌عنوان رئیس‌جمهور در این مملکت خدمات کردند ویژگی آن‌ها ساده زیستی، دور بودن از تجمل‌گرایی، مسئولیت‌پذیری، ولایتمداری، مدیریت جهادی، جدیت در پرداختن به مشکلات مردم، به فکر محرومان بودن و عمل‌گرایی بوده است.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: حرف زدن بس است باید عمل کنید، مردم عمل را ببینند کافی است، گفتاردرمانی دیگر فایده‌ای ندارد، اصولی که مقام معظم رهبری برای دولت برشمرده است اگر آن‌ها را دنبال کنند به‌طورقطع دولت موفق خواهد بود.

وی بابیان اینکه باید یاد و خاطره همه شهیدان، امام شهدا و شهدای مدافع حرم را گرامی بداریم افزود: صلابت، استواری، غیرت در وجود شهید حججی نمایان بود، داعشی ملعونی که این شهید را اسیر کرده بود می‌لرزد و چشمانش اضطراب داشت ولی شهید حججی باصلابت و آرامش و باوقار، غیرت ملت ایران را به رخ کشید و دشمن را ذلیل کرد وداعشی ها را به ستوه درآورد، این شهید عزیز و شهدای مدافع حرم سبب گسترش جبهه مقاومت اسلامی در دنیا، شکست دشمنان، استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار شدند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.