اصفهان- ارایه مطالب دینی در قالب هنر از قدیم مطرح بوده و در میان هنرها، هنر خوشنویسی یکی از هنرهای فاخر از زمان های قدیم تاکنون به شمار رفته است.

خط فرمیک آیات، رویکردی جدید در عرصه خوشنویسی قرآن

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، همیشه هنر خوشنویسی در بین هنرمندانی که دارای صفای باطنی هستند ازجایگاه ویژه ای برخوردار بوده است، از این رو می توان گفت هنرمندی که بایداثر فاخر خوشنویسی ارایه کند، بی شک با معنویت هم سروکار دارد.

با توجه به اینکه ارایه مطالب در قالب هنر خوشنویسی همیشه مورد توجه همگان قرار گرفته است، قرار است امسال نمایشگاهی از خط فرمیک آیات در شهر اصفهان برگزار شود.پ

کارشناس هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان درباره خط فرمیک آیات، گفت: برای انجام این کار دو هدف داشتیم اول اینکه آیه را به واسطه خوشنویسی ارایه کنیم و دیگر اینکه خود فرمی که آیه پیدا می کند شأن نزول و منظور آیه به مخاطب تفهیم شود.

مهدی پایون در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین تصریح کرد: در این شیوه ابتدا آیه ها به صورت نوشتاری انجام و سپس اطلاعات آیه ها ارایه می شود.

کارشناس هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تاکید بر اینکه اگر خط فرمیک بین هنرمندان رواج پیدا کند، طی چند سال آینده تصویری قابل ملموس از شأن نزول آیات و هدف مطلب مورد نظر آیه ها در قالب های هنری ارایه می شود، گفت: از این جهت خط فرمیک که اصل و فرم فونت است را ارایه کردیم.

وی اضافه کرد: ما خط فرمیک را پایه گذاری کردیم و معتقدیم بی شک اگر هنرمندان به این سمت گرایش پیدا کنند در آینده می توانیم آثار بسیار فاخری در زمینه قرآن ارایه کنیم.

پایون با اشاره به اینکه فعالیت برای ارایه خط فرمیک آیات از یک سال گذشته آغاز شد، اظهارکرد: بر این باور هستیم که در ابتدای راه قرار داریم اما تا دو سال آینده بیس خوبی از خط های فرمیک به جامعه ارایه می کنیم تا مردم آیات را با فرم زیبا بنویسند و مفهوم آیه ها را بهتر درک کنند.

وی تصریح کرد: محدودیتی برای ارایه خط فرمیک وجود ندارد اما آیه های موضوعی را که مفهوم و موضوع خاصی دارند، در قالب فرمیک ارایه می کنیم.

کارشناس هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه هنوز آثار خط فرمیک به نمایش گذاشته نشده چون هنوز کلیات کار به نتیجه نرسیده است، این نوید را داد که امسال نمایشگاهی از خط فرمیک آیات در شهر اصفهان برگزار شود.

وی یادآور شد: البته خط فرمیک آیات بسیار پُر هزینه و پُر فکر است و ما از هنرمندانی استفاده می کنیم که حداقل در ۴ یا ۵ رشته هنری تخصص خاص داشته باشند تا بتوانند گرافیک و خوشنویسی را در قالب های مختلف ارایه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.