چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم صبح امروز (شنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بررسی صلاحیت وزرای کابینه دوازدهم در روز چهارم/ آخوندی: ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار خانه خالی در کشور داریم/الماسی: جثه سهمگین رکود در حوزه ساختمان همچنان سایه افکنده است

به گزارش قدس آنلاین،  سومین روز از نشست بررسی صلاحیت و برنامه وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم، پنج‌شنبه گذشته (۲۶ مردادماه ۹۶) به پایان رسید.

تاکنون نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی سه روز متوالی صلاحیت ۱۰ وزیر پیشنهادی را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش،  در روز اول که سه‌شنبه (۲۴ مردادماه ۹۶) در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد،  وکلای ملت نظرات خود را به عنوان موافق و مخالف مطرح کردند و همچنین صلاحیت دو وزیر آموزش‌وپروش و ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار دادند.

در دومین روز بررسی صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی نیز، خانه ملت بررسی برنامه و صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات، اقتصاد، امور خارجه، بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در برنامه خود داشت.

نهایتا سومین روز از صحن علنی مجلس یرای رسیدگی به اصول کلی و خط مشی کابینه پیشنهادی، به دفاع وزرای پیشنهادی کشاورزی، دادگستری و دفاع از برنامه‌های خود و ارائه دیدگاه‌های موافقان و مخالفان آنها گذشت.

*چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس با ۸۲ صندلی خالی نمایندگان آغاز شد

چهارمین روز بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز شنبه ( ۲۸ مردادماه ۹۶) به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

الماسی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و سهرسازی:

دولت یازدهم برای حل مشکل مسکن نگاه مشخصی ندارد/ در بازسازی بافت‌های فرسوده خوب عمل نکرده‌اید

در ابتدا، سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه در مجلس در مخالفت با عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، ‌ اظهار داشت: به نظر می‌رسد که ضرورت دارد اولا نسبت به ساخت جاده‌ها متناسب با نیازسنجی‌ها و ثانیا اصلاح نقاط حادثه‌خیز، اقدام شود. گرچه در سال‌های گذشته شاهد تلفات جاده‌ای بوده‌ایم اما آیا در کاهش سهم جاده در بروز حوادث نیز توفیقی داشته‌ایم.

محبی‌نیا در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:

«آخوندی» حبس شبکه ریلی را شکست/ وزیر شجاع می‌خواهیم

جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب نیز در سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار داشت: متأسفانه ما به دنبال توسعه نیستیم بلکه توسعه طلبیم این گونه نیست که وقتی می‌گوییم هدف ما گسترش بخش ریلی کشور است، همه مسئولان متوجه این هدف باشند و در راستای این هدف اقدام کنند.

علوی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:

آخوندی اقدامات اساسی در بخش ریلی و فرودگاهی انجام داده/ مسکن مهر تبدیل به قصه پرغصه‌ای شده است

در ادامه، سید احسن علوی نماینده مردم سنندج به عنوان موافق عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، اظهار داشت: وقتی بررسی می‌کنم، می‌بینم معدل عملکرد وزیر راه طی ۴ سال گذشته بالا بوده و در سطح ملی در کشور موفق عمل کرده است.  

آخوندی در صحن علنی مجلس:

وضع مسکن خوب نیست/ ۴۷۰ میلیارد دلار ثروت کشور بدون استفاده در خانه‌های خالی و دوم انباشته شده

سپس، ‌ عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی طی سخنانی اظهار داشت: برنامه عمل وزرا همان برنامه ۵ ساله ششم است که در مجلس به تصویب رسیده و وزرا باید تدابیر روشنی برای اجرای آنها داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این فرصت کوتاه که چند موضوع اساسی خواهم پرداخت و این به معانی بی توجهی به سایر موارد نیست، تصریح کرد: بنده در این جلسه به دو بخش مسکن و انتقال خودرو محوری به ریل‌پایه شدن حمل و نقل کشور اشاره خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.