نماینده آمریکا در سازمان ملل در واکنش به خشونت‌های شارلوتسویل گفت همگان باید در برابر نفرت‌پراکنی بایستند و آن را محکوم کنند.

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به علت واکنش خود به خشونت‌ها در اعتراضات طرفداران برتری نژادی سفیدپوست‌ها در ویرجینیا با انتقادات شدید روبروست،  نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، در ایمیلی اعلام کرد همگان باید در برابر نفرت‌پراکنی بایستند و این پدیده را محکوم کنند.

او در ایمیلی که روز پنجشنبه خطاب به کارکنان دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد ارسال شد اعلام کرد: «تعداد آن‌هایی که نفرت و کینه می‌پراکنند اندک ولی صدایشان بلند است. ما باید آن‌ها را در هر بار محکوم کنیم و باید کاری کنیم تا آن‌ها احساس کنند در انزوای کامل قرار دارند و همانگونه که آن‌ها دوست دارند تا بقیه را طرد کنند و در انزوا قرار دهند ما نیز آن‌ها را طرد و منزوی کنیم.»‌

ایمیل نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در شرایطی منتشر می‌شود که ترامپ در واکنش به خشونت‌های نژادپرستانه در شهر شارلوتسویل هر دو طرف درگیری‌ها را مقصر دانسته بود.

هیلی که پیشتر فرماندار ایالت کارولینای جنوبی بود، تاکید کرد: «اقدامات وحشتناکی که در شارلوتسویل روی داد، مرا به یاد روزهای غم‌انگیز تراژدی چارلستون در سال ۲۰۱۵ انداخت.»

نیکی هیلی در آن زمان در پی کشته شدن ۹ سیاه‌پوست در چارلستون به دست یک سفیدپوست نژادپرست، دستور داد پرچم نبردی که نماد برتری نژادی به شمار می‌رفت، از برابر ساختمان پارلمان ایالتی کارولینای جنوبی برچیده شود و این اقدام وی در آن زمان توجه افکار عمومی آمریکا را به خود جلب کرد.

در ایمیل نیکی هیلی بدون هیچ اشاره‌ای به ترامپ آمده است: «مردم با نفرت از دیگران متولد نمی‌شوند و همه ما مسئول هستیم تا در برابر نفرت‌پراکنی بایستیم و آن را محکوم کنیم. در حالیکه ما باید به تنوع دیدگاه‌ها و نقطه نظرات احترام بگذاریم ولی وظیفه داریم تا با رعایت ارزش‌هایی که ارج می‌نهیم، نفرت‌پراکنی را به چالش بکشیم. ما باید همانگونه که همواره این کار را انجام می‌دادیم هرگز و در هیچ شرایطی از خشونت حمایت نکنیم.»

اظهارات ترامپ از زمان آغاز خشونت‌ها در شارلوتسویل، جمهوری‌خواهان، مقامات شرکت‌ها و متحدان آمریکا را خشمگین و بازارها را دچار نوسان کرده و گمانه‌زنی‌هایی را درباره احتمال استعفای مقامات کاخ سفید برانگیخته است.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، و تعدادی از مقامات ارشد نظامی آمریکا از آن زمان تاکنون نژادپرستی را به شدت محکوم کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.