اهواز- منطقه شهرستان باغملک به دلیل بارش باران های سیل آسا در ایام پاییز و بهار، بارش برف سنگین در ایام زمستان، نبود جاده های قابل دسترس برای کمک رسانی و ... نیاز این منطقه را به احداث پایگاه امداد اضطراری و اسکان دوچندان کرده است.

ضرورت احداث پایگاه امداد اضطراری در شهرستان باغملک

قدس آنلاین- گروه استانها - وزش بادهای شدید، رعدو برق، گرد و خاک، قطعی برق، سیلاب ، زیر آب رفتن خانه و احشام خانه های عشایر امام زاده عبدالله و عدم هشدار از طرف ستاد بحران استان و عدم نبود امکانات هلال احمر در چنین مواقعی می تواند فاجعه ای بزرگ برای هر شهرستان ایجاد کند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان باغملک در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه عمده‌ترین مشکل‌مردم این منطقه نبود پایگاه امدادکوهستان، بهداشت، سیل‌بند، جاده مناسب و نداشتن اسکان مناسب عشایر منطقه است، اظهار کرد: منطقه فوق شاهراه تمامی روستاهای اطراف و مناطق عشایری دارای جاده خاکی و صعب العبور است.

محسن شیخ علیزاده افزود: وجود باران سیل آسا در ایام پاییز و بهار، وجود برف سنگین در ایام زمستان، نبود جاده‌های قابل دسترس برای کمک رسانی و دشواری ها و مشکلات امدادرسانی همه از جمله الزامات و نیازهای منطقه مرغزار امامزاده عبدالله (ع) است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان باغملک ادامه داد: با توجه به اینکه همه ساله در منطقه امامزاده عبدالله بر اثر حوادث طبیعی تلفات‌جانی و مالی بسیاری رخ می‌دهد و اینکه مرکز حضور گردشگران داخلی و خارجی و کوهنوردان است، به ساخت یک پایگاه امداد کوهستانی چند منظوره نیاز مبرم داریم.

وی اضافه کرد: چند سالی است که موضوع ساخت اردوگاه اضطراری شهرستان باغملک مطرح شده، که از مسئولان استانی خواهشمندیم به مسئله ساخت اسکان اضطراری در این شهرستان توجه کنند.

اعزام بالگرد از اهواز به مناطق سیل‌زده 

وی با اشاره به اینکه همکاری ادارات و مخصوصا فرماندار، بخشداری ها، دهیاری ها، شوراها و مردم مناطق سیلاب زده خوب بوده اظهار کرد: مشکل همیشگی بحث استقرار اردوگاه اسکان اضطراری حتما مورد نیاز است که مسئولان شهرستانی و استانی زمین را در اختیار هلال احمر باغملک قراردهند تا بتوانیم بودجه دریافت و اقدامات اولیه کاری خود را انجام دهیم.

وی یادآور شد: شب گذشته دو مورد اعزامی از جمله بانوی باردار به شبکه بهداشت و در مان و یک فرد که از دره پرت شده و باعث شکستگی دست وی شد را به بیمارستان شهید طباطبایی منتقل کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان باغملک در ارتباط با اعزام بالگرد به این شهرستان گفت: متاسفانه از صبح امروز به همراه فرماندار، بخشدار، امداد گران منتظر اعزام بالگرد به منطقه بودیم که به علت نامناسب بودن شرایط جوی هوا اجازه پرواز به بالگرد داده نشد، اما اکنون بالگرد به منطقه رسیده است و هلال احمر شهرستان سه خودرو تجهیزات امدادرسانی از جمله پتو، موکت، لوازم اولیه برای ۱۰۰ خانوار اعزام کرده است.

شیخ علیزاده ادامه داد: کار ارسال تجهیزات را اکنون انجام دادیم و در حال حاضر به همراه بالگرد بازدید میدانی از مناطق صعب العبور و بررسی وضعیت مردم آنجا خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه مردم در حال انجام کارهای روزمره خود هستند عنوان کرد: تعدادی که در این سیلاب خسارت دیدند در کوه ها مستقرند که دو گروه امدادرسانی به آن نقاط اعزام تا اجناس مورد نیاز را توزیع کنند.

۵۰ راس گوسفند قربانی سیلاب باغملک

بخشدار صیدون با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا به همراه وزش باد شدید در مناطق کوهستانی امامزاده عبدالله و منطقه مرغزار باغملک که موجب جاری شدن سیلاب در مناطقی از بخش صیدون شده است، بیان داشت: از روز گذشته تاکنون تنها در حال بازگشایی مسیرها و امدادرسانی به خانوارهای دچار سیلاب هستیم.

نیک‌مقام با بیان اینکه در حال حاضر امدادرسانی به مناطق سیل زده در اولویت است، اظهار داشت: تاکنون برآوردی از میزان خسارت نداشتیم و پس از پایان عملیات امدادرسانی خسارات واردشده به طور دقیق بررسی می‌شوند اما در بررسی اولیه مشخص شد که بیش از ۵۰ رأس گوسفند از دام‌های خانوارهای عشایر در این سیل از بین رفتند.

وی با اشاره به اینکه مقبره و فضای امامزاده عبدالله دچار خسارت و آسیب زیادی شده است اظهار کرد: مسیر منطقه گندمکار که سه روز گذشته به دلیل سیلاب بسته شده بود شب گذشته باز شد و تمامی مناطقی که از توابع روستای امامزاده عبدالله باغملک هستند دچار خسارت شدند. 

بخشدار صیدون در ادامه با اشاره به اینکه بارش تگرگ در این منطقه بیشتر از بارش باران بود، افزود: بارندگی‌های شدید امروز به اراضی کشاورزی، باغات و جاده‌های عشایری خسارت وارد کرد. همچنین تعدادی از مغازه‌های فصلی نیز با مشکل مواجه شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.