شهرکرد-مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۶ هزار و ۴۹۸ نفری که دستگاه های اجرایی در خصوص ایجاد اشتغال تعهد کردند تنها ۶ هزار و ۷۴۰ نفر اجرایی شده است.

۱۰ هزار نفر از تعهدات ایجاد اشتغال دستگاه های اجرایی عملی نشده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید عباس جزایری پیش از ظهر شنبه در شورای اشتغال و سرمایه گذاری اظهار کرد: بانک صادرات از ۳۰ میلیاردریال تسهیلات در سال گذشته برای طرح های اشتغال خانگی تنها ۹۰۰ میلیون ابلاغ شده و تا کنون ۷۰۰ پرونده تشکیل و ۵میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

جزایری با اشاره به  اختصاص ۲۲۵ میلیارد ریال اعتبار به بخش مشاغل خانگی استان اشاره کرد و افزود: افراد متقاضی در ۳۰۷ ردیف شغلی شامل قالی بافی، صنایع دستی، فعالیت های تبلیغاتی، تولید کتاب، گردشگری، مرغ بومی، تولید مواد غذایی و سایر فعالیت های خانگی می توانند به طور مستقل و یا از طریق پشتیبان از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی افزود: از محل میزان اعتبارات طرح های اشتغال های خانگی، ۲۰۰ هزار میلیاردریال تسهیلات کشوری بوده که سهم چهارمحال و بختیاری ۲۱ و ۴ دهم درصد از کل این مبلغ است.

جزایری با اشاره به تعهدات دستگاه های اجرایی در خصوص ایجاد اشتغال گفـت: از ۱۶ هزار و ۴۹۸ نفری که دستگاه های اجرایی در خصوص ایجاد اشتغال تعهد کرده اند تنها ۶ هزار و ۷۴۰ نفر  اجرایی شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: در ۵ ماهه نخست سال جاری ۶۰ تعاونی جدید تشکیل شده است.

  وی با اشاره به عملکرد تسهیلات پرداختی به شر کت های تعاونی در سال ۹۵ گفت: در سال گذشته تعداد ۳۵ طرح حدود ۲۰۶ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند و زمینه اشتغال ۳۸۰ نفر را فراهم کردند.

به گزارش قدس آنلاین، در پایان این نشست مصوب شد ۷۵ طرح پشتیبان در خصوص مشاغل خانگی به بانک صادرات برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.