ساری -معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با هماهنگی های بعمل آمده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی ۳۰ هزار خبرنگار در کشور تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

۳۰ هزار خبرنگار در کشور تحت پوشش بیمه قرار می گیرند

به گزارش قدس آنلاین، سید هادی حسینی جمعه شب در مراسم تجلیل از خبرنگاران عضو انجمن صنفی بابل بیان کرد: امیدواریم خود خبرنگاران و اصحاب رسانه مراقبت کنند تا افراد غیر خبرنگار تحت پوشش بیمه ای قرار نگیرند تا حق خبرنگاران ضایع نشود.
وی اظهارداشت: در گذشته متاسفانه عده ای به صورت رابطه ای و غیرخبرنگار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته بودند که دولت تلاش کرد آنان را ساماندهی کند که خوشبختانه انجام شده اما در حال حاضر خود اصحاب رسانه باید کمک کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند تا افرادی که در این عرصه تخصص ندارند تحت پوشش بیمه قرار نگیرند.
وی افزود: با گسترش فضای مجازی فعالیت در عرصه مطبوعات سخت شده است و کسانی می توانند در این عرصه باقی بمانند که دارای نشریات با محتوا و مخاطب پسند باشند و باید نشریات پربار باشد.
حسینی گفت: اگر یک نشریه ای بخواهد بهاء داشته باشد و از گردونه حذف نشود باید خود را بروز کند تا بتواند در عرصه باقی بماند.
وی بیان داشت: امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نتیجه رسیده است که باید مجوز نشریه برای کسانی صادر شود که هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ اجتماعی و نیز تحصیلی و سواد رسانه ای توانایی های لازم را داشته باشند تا در طول پروسه فعالیت دچار مشکل نشوند.
معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بااشاره به اینکه خبرنگاران نقش روشنگری در جامعه دارند و لذا باید اهل مطالعه باشند، گفت: امروزه دیگر پذیرفتنی نیست که خبرنگار اهل مطالعه و سواد رسانه ای نباشد و در خصوص سوالی که از مدیر می پرسد باید از آن اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند گره ای از جامعه را باز کند.
در این مراسم از ۲۵ خبرنگار عضو انجمن صنفی شهرستان بابل با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.