یزد- مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی، دپوی تولیدات به دلیل نبود بازار مناسب و ورود اجناس وارداتی از مهمترین مشکلات و مسائلی است که تولیدکنندگان کاشی و سرامیک استان با آن دست و پنجه نرم می کنند .

قطب صنعت کاشی وسرامیک کشور در پیچ و خم رکود قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، صنعت کاشی و سرامیک استان یزد بااختصاص بیشترین تولیدات در کشور به عنوان قطب این صنعت در کویر می درخشد. با این حال قطب صنعت کاشی و سرامیک کشور این روزها در پیچ و خم مشکل رکود اوضاع دشواری را می گذراند .

رئیس خانه صنعت معدن استان در این رابطه اظهار کرد: هنر کاشی‌سازی در استان یزد قدمتی ۷۰۰ ساله دارد و به نوعی از صنایع دستی بومی این استان بشمار می آید که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، شکل و رنگی تازه و مدرن به خود گرفته است.

کلانتر ادامه داد: استان یزد با داشتن بیش از ۵۸ واحد فعال تولید کاشی و سرامیک به عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک در کشور به حساب می آید و سالیانه در استان بیش از ۲۵۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک تولید میشود که توانسته اشتغالزایی بیش از ۱۵ هزار نفر را فراهم کند.

وی ادامه داد: این صنعت در استان با مشکلات و رکود  روبرو است که میتوان به مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی، دپوی تولیدات به دلیل نبود بازار مناسب و ورود اجناس وارداتی  اشاره کرد.

رکود و تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی در سال های اخیر به دلیل مشکلات ذکر شده مسائلی را برای بخش کارگری مرتبط با این صنعت نیز به وجود آورده است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.